TEA apkarpė naftos paklausos augimo 2021-aisiais prognozę

Tarptautinė energetikos agentūra (TEA), reaguodama į epidemiologinės padėties blogėjimą šį metų ketvirtį, sumažino naftos paklausos augimo 2021-aisiais prognozę 105 tūkst. barelių per dieną (bpd) iki 5,2 mln. bpd, vartojimas šiemet gali siekti 96,1 mln. bpd.
Nafta
Nafta / 123RF.com nuotr.

Tuo tarpu paklausos augimo ateinančiais metas prognozė padidinta 85 tūkst. bpd iki 3,2 mln. bpd. Kitąmet ji gali sudaryti vidutiniškai 96,1 mln. bpd, o metų pabaigoje išaugti iki 99,4 mln. bpd, teigiama antradienį paskelbtoje TEA ataskaitoje.

„Pasaulinė naftos paklausa ir toliau yra spaudžiama pavojingos COVID-19 delta padermės pagrindiniuose vartojimo regionuose, ypač Azijos. Po stipraus augimo birželį, mūsų vertinimais, pasaulinis naftos vartojimas rugsėjį kris vidutiniškai 310 tūkst. bpd. Tačiau tikėtina, jog paklausa trečiąjį metų ketvirtį bus 2,1 mln. bpd solidesnė nei antrąjį ketvirtį ir sieks 97,2 mln. bpd“, – pažymima ataskaitoje.

TEA apkarpė naftos paklausos trečiąjį ir ketvirtąjį šių metų ketvirčiais prognozes atitinkamai 200 tūkst. ir 100 tūkst. bpd, tačiau 2022-ųjų ketvirčiais – pagerino atitinkamai 100 tūkst., 100 tūkst., 200 tūkst. ir 100 tūkst. bpd.

Agentūros ekspertų skaičiavimais, antrąjį ateinančių metų pusmetį paklausa viršys 100 mln. bpd, tai yra bus pasiektas ikipandeminis lygis.

Kita vertus TEA lūkesčiai santūresni už pirmadienį skelbtas OPEC prognozės – ši organizacija kilstelėjo paklausos šiais metais prognozę iki 96,7 mln. bpd, o ateinančiais metais – iki 100,83 mln. bpd.

TEA vertinimais, EBPO šalių komercinės atsargos liepą padidėjo 34,4 mln. barelių iki 2,85 mlrd. barelių, tačiau buvo 185,7 mln. barelių mažesnės 2016–2020 metų vidurkio ir 120,3 mln. barelių kuklesnės penkerių metų iki COVID-19 pandemijos (2015–2019 metų) vidurkio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis