Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas: mokyti efektyvaus energijos vartojimo turėtų elektros tiekėjai ir švietimo įstaigos

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) užsakymu atlikta šalies gyventojų apklausa rodo, kad energetinio efektyvumo temą lietuviai laiko svarbia. Apklausos dalyviai buvo paprašyti įvertinti temos aktualumą nuo 1 iki 5 balo – vidutinis energetinio efektyvumo aktualumo vertinimas siekė 3,7. Vertinant, kas turėtų edukuoti visuomenę apie tai, kaip reikėtų efektyviai vartoti energiją, du trečdaliai – 65 proc. – gyventojų įvardino energijos tiekėjus. Antroje vietoje, 57 proc. sakė, kad tai turi daryti švietimo įstaigos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Elektra
Elektra / 123RF.com nuotr.

Pasak švietimo įstaigų atstovų, vaikai labiausiai įsitraukia į procesus, kurie leidžia moksleiviams praktiškai suprasti energetinį efektyvumą, atlikti eksperimentus, skaičiavimus. „Energijos švaistymo mažinimas, išteklių tausojimas, žalioji energetika – ypatingai svarbūs ateities pasauliui. Žmonės turi keisti savo įpročius, o siekiant, kad ateitis būtų tvaresnė – jau dabar būtina ugdyti naują kartą nuo mažiausio amžiaus, keičiant jų supratimą bei įpročius“, – sako Gitana Viganauskienė „Lietuvos mokinių neformaliojo ugdymo centro“ direktoriaus pavaduotoja.

Anot atstovės, centras stengiasi, kad vaikai informaciją gautų ne tik bendrojo ugdymo pamokose, bet ir patys galėtų praktiškai įvertinti ir pajusti efektyvaus energijos vartojimo svarbą. „Džiugu, kad vaikai rodo iniciatyvą, svarsto energetinio efektyvumo sprendimus, atlieka eksperimentus ir skaičiavimus, siūlo idėjas kaip energiją vartoti efektyviau. Nuolat sulaukiame mokyklų iniciatyvų energetinio efektyvumo tema, ši tendencija džiugina ir nuteikia viltingai, nes vaikai itin noriai įsitraukia į tokias veiklas“, – teikia G.Viganauskienė.

Pasak Vilniaus Gedimino Technikos Universiteto projekto „Ateities Inžinerija“ koordinatoriaus dr. Henriko Mykolaičio, siekiant atkreipti mokinių dėmesį į efektyvaus energijos vartojimo svarbą ir problematiką, būtina juos sudominti ir sukurti galimybes reikštis jų kūrybiškumui.

„Šiais technologijų laikais labai nelengva laimėti vaikų dėmesį, norint, kad jie įsitrauktų į procesus būtina sukurti tokias sąlygas, kuriose mokiniai galėtų išreikšti save, pajausti apčiuopiamą rezultatą. Galiu pasidžiaugti, kad nuolat organizuojame projektus, leidžiančius mokiniams praktiškai įvertinti energijos vartojimo ir tausojimo galimybes“, – pasakoja H.Mykolaitis.

Pasak pašnekovo, parodyti moksleiviams kaip patys gali suprojektuoti ir sukurti saulės bateriją, galinčią pakrauti telefoną, ar parodyti kaip išmatuoti mokyklos pastato energijos suvartojimo efektyvumą – intriguoja ir skatina juos žymiai labiau nei sausos teorinės žinios. Jie domisi procesais, bando tuos procesus perprasti.

Tarptautinė energetikos bendrovė „Ignitis grupė“ ir ESO su Energetikos ministerija pernai pasirašė energijos vartotojų švietimo ir konsultavimo susitarimą, kuriuo įsipareigoja šviesti ir konsultuoti gyventojus energijos vartojimo efektyvumo didinimo klausimais. Kitas susitarimas, pasirašytas praėjusių metų pabaigoje, įpareigoja bendrovę iki 2030 m. sumažinti galutinį elektros energijos suvartojimą 1,6 teravatvalande. Tiek visi Lietuvos gyventojai maždaug sunaudoja per pusę metų.

Lietuvos gyventojų apklausą ESO užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu, gegužės 18–28 dienomis, apklausta 1010 Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais