Pasak Arnoldo Pikžirnio, saugant regiono infrastruktūrą būtina greita NATO reakcija.
„Tai, ką skelbia Švedijos žiniasklaida, tai rodo, kad tikėti atsitiktinumu dėl to, kas vyksta Baltijos jūroje, tikrai negalime, ir turime vertinti labai rimtai šiuos sabotažo atvejus ar bandymus sabotuoti tą infrastruktūrą. Tai rodo, kad greita NATO reakcija yra būtina siekiant apsaugoti mūsų vartotojų interesus ir mūsų iš esmės visą infrastruktūrą – tiek elektros rinką, tiek kainų stabilumą“, – LRT radijui pirmadienį sakė Arnoldas Pikžirnis.
Pirmadienį feisbuke jis pranešė situaciją aptaręs su Švedijos ambasadoriumi Lietuvoje Larsu Wahlundu. Pasak A.Pikžirnio, artimiausiu metu sprendimų dėl regiono infrastruktūros apsaugos aukščiausiu lygiu ieškos ir Baltijos jūros šalių vadovai.
Švedijos visuomeninis transliuotojas SVT sekmadienį pranešė, kad ant „NordBalt“ Baltijos jūros dugne buvo aptikti inkaro vilkimo palikti apgadinimo ženklai.
Pasak Švedijos civilinės gynybos ministro Carlo-Oskaro Bohlino šią žalą veikiausiai padarė kinų laivas „Yi Peng 3“, pernai lapkričio 17–18 dienomis vilkdamas inkarą nutraukęs telekomunikacijų kabelius tarp Švedijos ir Lietuvos, Vokietijos ir Suomijos.
Kalėdų dieną, kaip įtariama, diversijos metu buvo sugadintas povandeninis kabelis „Estlink 2“, kuriuo elektra tiekiama iš Suomijos į Estiją. Be to, žalos padaryta ir keturiems kitiems telekomunikacijų kabeliams tame pačiame regione.
Diversija įtariamas tanklaivis „Eagle S“ galimai priklauso vadinamajam Rusijos „šešėliniam laivynui“. Tai reiškia, kad juo, apeinat Maskvai taikomas sankcijas, gabenama rusiška nafta ir jos produktai.
Incidentai Suomijos įlankoje įvyko praėjus kiek daugiau nei mėnesiui po to, kai lapkritį Švedijos teritoriniuose vandenyse Baltijos jūroje buvo pažeisti du telekomunikacijų kabeliai.
Ekspertai ir politikai yra sakę, kad pastarojo meto veiksmai, nukreipti prieš gyvybiškai svarbią infrastruktūrą, yra Rusijos hibridinio karo prieš Vakarų šalių dalis.