„SGD logistika“ kartu su „Bomin Linde LNG GmbH & Co.“ įsteigs bendrą įmonę Vokietijoje, kurioje UAB „SGD logistika“ priklausys 20 proc., o „Bomin Linde LNG GmbH & Co.“ – 80 proc. įstatinio kapitalo.
Ši įmonė užsakys SGD bunkeriavimo dujovežio statybas. SGD bunkeriavimo dujovežis aprūpins SGD degalais „Bomin Linde LNG GmbH & Co.“ klientus jūroje ir Klaipėdos uoste, pasiūlys saugų ir lankstų SGD transportavimą iš Klaipėdos SGD terminalo į SGD paskirstymo stotį Klaipėdos uoste, transportuos SGD į terminalus Šiaurės ir Baltijos jūrose.
15min.lt jau rašė apie dujų pertekliaus Lietuvoje problemą. SGD terminalas Klaipėdoje ir kitąmet bus priverstas išdujinti 540 mln. kubinių metrų dujų, kai Lietuvos energetikos sektoriuje jų reikės perpus mažiau.
„Mes turime reguliuojamame energetikos sektoriuje per metus realizuoti 540 mln. kubinių metrų dujų.
Pagal dabartines deklaracijas matome, kad jau kitais metais bus dvigubai mažesnis suvartojimas, tai yra, 260 mln. kubinių metrų. Jau dabar matome, kad gamtinių dujų suvartojimas labai ženkliai krenta, jis išsilaikys žemesniame lygyje bent jau tol, kol apsimoka investuoti į atsinaujinančios energetikos išteklius“, – 15min.lt aiškino „Litgas“ generalinis direktorius Dominykas Tučkus.
Pasak jo, energetikos sektoriuje dujų suvartojimas turėtų išlikti pastovus – apie 200 mln. kubinių metrų per metus, mat pikiniams laikotarpiams yra reikalingi dujiniai energijos gamybos pajėgumai.
Nauja įmonė, kaip 15min.lt aiškino „Litgas“ atstovai, dujų pertekliaus problemos neišspręs.
„SGD esančios terminale bus minimalaus būtinojo kiekio dujos – kaip ir apibrėžta teisės aktuose. Esant SGD pertekliui, kurio nereikėtų išdujinti, turėtume realizuoti jį kuo naudingiau, t.y. įprastinio dydžio kroviniais, jų nedalydami (t.y. maždaug 140.000 kub. m. SGD „porcijomis“), todėl bunkeriavimo žaidėjams kaip „Bomin Linde“ negalėtume parduoti ir tie kroviniai net nepasiektų Klaipėdos.
Komentuoti SGD gabenimą į vakarų Vokietijos uostus būtų sunku, tačiau galima pastebėti, kad vakarų Vokietijos uostai yra arčiau kitų SGD terminalų negu Klaipėdos. Kita vertus, „Bomin Linde“ SGD tiekimo apimtys veikiausiai nebus tokios didelės, kad galėtų reikšmingai spręsti pertekliaus klausimus“, – informavo „Litgas“.