Vokietija ketina imtis skubių priemonių energijos poreikiams tenkinti

Sumažėjus rusiškų dujų tiekimui, Vokietija imsis skubių priemonių, siekdama užtikrinti, kad būtų tenkinami šalies energijos poreikiai, sekmadienį pareiškė vyriausybė.
„Gazprom“ Vokietijoje
„Gazprom“ Vokietijoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Siekiant mažinti dujų vartojimą, turi būti naudojama mažiau dujų elektros energijos gamybai“, – rašoma ekonomikos ministerijos paskelbtame pranešime.

„Vietoj to reikės intensyviau naudoti anglimis kūrenamas elektrines“, – pažymėjo ministerija.

Rusijos dujų milžinė „Gazprom“ praėjusią savaitę įspėjo gerokai sumažinsianti dujų tiekimą Europai.

„Gazprom“ pareiškė, kad tiekimas dujotiekiu „Nord Stream“ mažinamas dėl remonto darbų, tačiau Europos Sąjungos pareigūnai mano, kad Maskva taip baudžia Ukrainos, į kurią vasarį įsiveržė Rusijos pajėgos, sąjungininkus.

Toks Berlyno sprendimas rodo esminius požiūrio pokyčius valdančiojoje socialdemokratų, žaliųjų ir liberaliosios Laisvosios demokratų partijos (FDP) koalicijoje, kuri yra žadėjusi iki 2030 metų atsisakyti anglių naudojimo.

„Tai nemalonu, bet neišvengiama norint mažinti dujų vartojimą“, – pareiškė pranešime cituojamas ekonomikos ir klimato apsaugos ministras Robertas Habeckas.

Pagal priemones, apie kurias buvo paskelbta sekmadienį, taip pat bus įdiegta dujų pardavimo apdirbamosios pramonės gamintojams „aukcionų“ sistema, kuri, pasak vyriausybės, padės sumažinti dujų vartojimą šiame sektoriuje.

Prieš invaziją iš Rusijos tiekiamos dujos sudarė 55 proc. Vokietijai reikalingų gamtinių dujų, tačiau Berlynas šią dalį jau sumažino iki 35 proc., padidinęs tiekimą iš tokių šalių kaip Norvegija ir Nyderlandai, taip pat sudaręs sutarčių dėl suskystintų gamtinių dujų (SGD) tiekimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis