Ž.Vaičiūnas: SGD terminalo išlaikymas turėtų pigti nuo sausio

Energetikos ministras tikisi, kad Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymo kaštus nuo kitų metų sausio pavyks sumažinti. Tačiau Žygimantas Vaičiūnas pripažįsta, kad norint priimti visus būtinus sprendimus, grafikas bus įtemptas.
Žygimantas Vaičiūnas
Žygimantas Vaičiūnas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Siekis išlieka sausio 1 diena. Reikia pripažinti, kad grafikas yra pakankamai įtemptas (...) Mano tikslas yra turėti („Klaipėdos naftos“ – BNS) valdybos sprendimą, kuris leistų vienu metu turėti Seimo nutarimą dėl valstybės garantijos (ŠIB paskolai – BNS), kita vertus, tai būtų galimybė terminalo operatorei „Klaipėdos naftai“ paprašyti VERT perskaičiuoti dujų dedamąją“, – BNS sakė Ž.Vaičiūnas.

Jis teigė, kad nuo reguliuotojo priklausys ir sprendimas, ar mažesnė vadinamoji saugumo dedamoji bus skaičiuojama nuo kitų metų sausio, ar nuo šių metų liepos. Planai sumažinti dedamąją nuo liepos žlugo, mažajai „Klaipėdos naftos“ akcininkei „Achemos grupei“ pasipriešinus spendimui perkelti SGD terminalo veiklą naujai įmonei.

„Taip pat ir VERT nuomonė bus svarbi, ar kaštai mažinami nuo sausio 1 dienos į priekį, ar taip pat pripažįstama ir nuo (2019-ųjų – BNS) liepos 1 dienos“, – kalbėjo ministras.

Norint sumažinti terminalo išlaikymo kaštus, „Klaipėdos naftos“ valdyba bei akcininkai turės priimti sprendimą dėl terminalo veiklos perkėlimo į atskirą įmonę „SGD terminalas“, Seimas turės suteikti paskolos garantiją Šiaurės investicijų bankui (ŠIB), o Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) perskaičiuoti dedamąją.

Optimizuoti terminalo išlaikymą ir sumažinti dujų kainas vartotojams planuota nuo šių metų liepos, tačiau to nepavyko padaryti neįvykus birželio pabaigoje suplanuotam „Klaipėdos naftos“ akcininkų susirinkimui.

Smulkioji akcininkė „Achemos grupė“ norėtų atskirtoje bendrovėje „SGD terminalas“, kurios pajamos sudarys apie 70 proc. visų „Klaipėdos naftos“ pajamų, valdyti 10,4 proc. akcijų – tiek, kiek ji valdo dabar „Klaipėdos naftoje“.

Ž.Vaičiūnas teigė, kad nesikeičia ankstesnis planas sumažinti SGD terminalo mokestį vartotojams 40 proc., arba apie 23 mln. eurų – nuo maždaug 63 mln. iki 40 mln. eurų.

VERT pirmininkė Inga Žilienė Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijoje spalį sakė, kad vien laivo-saugyklos „Independence“ nuoma per metus kainuoja apie 40 mln. eurų, o su įgula ir kitomis sąnaudomis – apie 63 mln. eurų.

2024 metais baigsis laivo-saugyklos „Independence“ nuomos sutartis su Norvegijos „Hoegh“. Iki to laikotarpio susidarysiančius kaštus norima paskirstyti laikotarpiui iki 2044 metų, paėmus banko paskolą.

Iki 148 mln. eurų ŠIB paskola bus skirta sumažinti SGD terminalo sąnaudas. Dar viena 121-160 mln. eurų paskola bus skirta SGD laivui (nebūtinai „Independence“) 2024 metais įsigyti. Abiem paskoloms reikės valstybės garantijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų