Pagiriuose gyvenanti Anastasija antradienio rytą nerimavo – jau nuo pirmadienio jos namuose nebuvo vandens. Taip nutiko dėl nedidelės vandentiekio avarijos, nutikusios toje pačioje Žilvičių gatvėje.
Problema: kas tvarkys?
Atrodytų, atvažiuos avarinė tarnyba ir problemos per kelias valandas neliks, tačiau Pagiriuose ne viskas taip paprasta.
Komunalininkai sako: mums nė cento nemokate nei už vandenį, nei už nuotekas, nors į kainą įskaičiuotas ir aptarnavimas, kodėl mes turime taisyti vamzdžius avarijos atveju? – sakė Anastasija.
Kaip pasakojo Anastasija, šiame miestelyje prie sostinės yra ir daugiabučių, ir individualių namų. Būtent pastarųjų, pastatytų sovietmečiu išdalintuose sklypuose, kur buvo išvedžioti ir vandens, ir nuotekų, ir centrinio šildymo tinklai, gyventojai ir turi problemą: jų tinklai nėra vandenį tiekiančios ir nuotekas tvarkančios bendrovės „Vilniaus vandenys“ nuosavybė, tad ir prižiūrėti jų pastaroji neturėtų.
„Mes šitą namą nusipirkome neseniai, nors jis jau gana senas. Ir štai – sutartį pasirašėme su „Vilniaus vandenimis“, kad naudosimės ir kanalizacija, ir vandeniu, bet tinklai jiems nepriklauso. Mums buvo pasakyta, kad tai Pagirių seniūnijos nuosavybė, tad tarsi juos prižiūrėti turėtų „Nemėžio komunalininkas“. Komunalininkai sako: mums nė cento nemokate nei už vandenį, nei už nuotekas, nors į kainą įskaičiuotas ir aptarnavimas, kodėl mes turime taisyti vamzdžius avarijos atveju? Ir kiekvienais metais, kai ateina žiema, kažkur įvyksta avarija, prasideda ginčai, o mes dėl to kenčiam“, – pasakojo Pagirių gyventoja.
Anastasijos teigimu, pernai žiemą gyventojus gelbėjo „Nemėžio komunalininkas“, šiemet suskubo „Vilniaus vandenys“.
Susiklostė istoriškai
Jei tinklai atitinka specialias technines sąlygas ir yra įrengti tinkamai, „Vilniaus vandenys“ gali perimti jų valdymą ir priežiūrą.
„Vilniaus vandenų“ komunikacijos vadovo Antano Bubnelio teigimu, istoriškai yra susiklostę, kad nemažą dalį į individualius namus nutiestų vandentiekio tinklų, kuriais vandenį tiekia „Vilniaus vandenys“, nuosavybės teise valdo patys klientai arba kitos bendrovės. Taip yra ir Pagiriuose. Tai, anot A.Bubnelio, sukelia tam tikrų keblumų kai įvyksta avarijos, reikia atnaujinti tinklus arba spręsti kitus panašaus pobūdžio klausimus.
„Manome, kad ilgalaikėje perspektyvoje būtų racionaliau, jog tinklus, kuriais paslaugas teikia vandens tiekimo įmonė, ji pati ir valdytų bei prižiūrėtų. Taip būtų laiku užtikrinamas jų priežiūra, sparčiau šalinamos avarijos.
O šiuo metu tiek naujus namus besistatantys ir vandentiekio tinklus tiesiantys gyventojai, tiek ir senesniuose namuose gyvenantys klientai turi galimybę perduoti savo tinklus „Vilniaus vandenų“ nuosavybėn. Jei tinklai atitinka specialias technines sąlygas ir yra įrengti tinkamai, „Vilniaus vandenys“ gali perimti jų valdymą ir priežiūrą – tam reikia kreiptis į įmonės specialistus, kurie konsultuoja šiais klausimais“, – teigiama bendrovės komentare.
Šįkart ilgai laukti, kas sutvarkys vandentiekio avariją, Pagirių gyventojams neteko. Antradienį popiet vandens tiekimas atstatytas.
Tačiau „Vilniaus vandenys“ įspėja, kad šiomis dienomis, kai orai stipriai šąla, padaugėja tokio pobūdžio avarijų, todėl neretai specialistai užtrunka, kol atvyksta jų likviduoti. Įprastai, A.Bubnelio teigimu, tokio pobūdžio paslaugų sutrikimai šalinami per keletą valandų.