Pensininkę išgelbėjo nepažįstama bendrakeleivė, kuri sumokėjo už dalį bilieto. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovų teigimu, taip bendrovės darbuotojas pažeidė ne tik Euro įvedimo Lietuvoje įstatymą, bet ir kitus vartotojų teises ginančius teisės aktus.
Ne vairuotojo problemos
Vairuotojas pensininkei liepė lipti iš autobuso ir laukti kito, jei ši, jo žodžiais, nesugeba kelionei pasiruošti smulkesnių pinigų.
Pensininkė Nijolė 15min.lt pasakojo, kad iš Kauno į Vilnių važiavo slaugyti susirgusios anūkės. 7 val. 5 min. moteris įlipo į „Kautros“ autobusą ir vairuotojui už kiek daugiau nei 6 eurus kainuojantį bilietą ištiesė 20 eurų banknotą.
Vairuotojas iš moters pinigus priimti atsisakė ir liepė ieškoti smulkesnių monetų. Moteris surinko tik 5 eurus. Vairuotojas pensininkei liepė lipti iš autobuso ir laukti kito, jei ši, jo žodžiais, nesugeba kelionei pasiruošti smulkesnių pinigų.
Moteriai atsisakius lipti iš autobuso vairuotojas nejudėjo iš vietos. Pustuščiame autobuse sėdintys keleiviai pensininkei pinigų iškeisti negalėjo, tačiau pagalbos ranką jai ištiesė nepažįstama bendrakeleivė. Ji pridėjo trūkstamą eurą.
Vairuotojas savivaliavo
Pirmą kartą girdžiu, kad kažkas iš mūsų vairuotojų atsisakytų priimti eurus ir dar lieptų žmogui išlipti. Mes būtinai išsiaiškinsime, kas čia taip savivaliauja, – žadėjo L.Skardžiukas.
„Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas 15min.lt teigė, kad tokie vairuotojo veiksmai yra netoleruotini ir apie tokį įžūlumą jau seniai girdėti neteko.
„Pirmą kartą girdžiu, kad kažkas iš mūsų vairuotojų atsisakytų priimti eurus ir dar lieptų žmogui išlipti. Tai konkretus faktas ir mes būtinai išsiaiškinsime, kas čia taip savivaliauja“, – minėjo bendrovės vadovas.
Pasak jo, yra aiškios procedūros, visi vairuotojai yra supažindinti, kaip turėtų elgtis. Iki sausio 15 d. už bilietą galima atsiskaityti ir eurais, ir litais. Įstatymas numato išimtį vairuotojams, kurie grąžą tuo laikotarpiu gali atiduoti abiem valiutomis.
„Tai labai apmaudu girdėti, nes mes patys renkame informaciją, domimės. Valiutų pasikeitimas praėjo sklandžiai ir jokių nusiskundimų nebuvo“, – minėjo L.Skardžiukas.
Pinigus išsikeisti turi vairuotojas
Taigi ir anksčiau žmonės atsiskaitydavo 100 ar 200 litų banknotais. Juk dirbame ne tam, kad tuščiais autobusais važinėtume, o tam, kad vežtume klientus, – piktinosi „Kautros“ vadovas.
Pašnekovo teigimu, atvejai, kai žmonės už bilietus atsiskaito stambesnėmis kupiūromis, nėra tokie reti, tačiau pasmulkinti pinigus yra ne keleivio, o vairuotojo problema: „Visada vairuotojams sakome, kad jie vadovautųsi sveiku protu. Taip, jeigu keleivis duoda 200 eurų, tai vairuotojas grąžos gali neturėti, tačiau jis gali sustoti kažkur pakeliui arba artimiausioje stotyje gali nueiti į kasas pasikeisti. Mes Kauno autobusų stotyje visiems vairuotojams iškeičiame pinigus, net ir ne mūsų įmonės, jei jie to prašo. Kai klausimą norima išspręsti, jį visada išspręsi.“
Pasak direktoriaus, vairuotojas neturi teisės išlaipinti keleivio ar atsisakyti jo vežti dėl to, kad šis pasiūlė per stambią kupiūrą.
„Man tai labai keista girdėti, nes su tokiais atvejais mes iš viso nesusiduriame. Nepriimti 20 eurų? Taigi ir anksčiau žmonės atsiskaitydavo 100 ar 200 litų banknotais. Niekada tokių problemų nekildavo. Taigi dirbame ne tam, kad tuščiais autobusais važinėtume, o tam, kad vežtume klientus“, – stebėjosi L.Skardžiukas.
„Kautra“ viešai atsiprašė
Labai apgailestauju, tačiau tenka pripažinti, kad mūsų vairuotojui Daliui Sacevičiui pardavus bilietus trylikai keleivių baigėsi grąža ir jis netinkamu būdu liepė 20 eurų kupiūrą išsikeisti pačiai moteriai, – teigė A.Periokas.
„Kautros“ eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas susisiekė su 15min.lt ir viešai atsiprašė dėl vairuotojo elgesio. Pasak jo, visiems darbuotojams išduota pakankamai eurų ir tai tikrai neturėtų būti problema.
„Labai apgailestauju, tačiau tenka pripažinti, kad mūsų vairuotojui Daliui Sacevičiui pardavus bilietus trylikai keleivių baigėsi grąža ir jis netinkamu būdu liepė 20 eurų kupiūrą išsikeisti pačiai moteriai, o ne ieškojo, kur ją galėtų išsikeisti pats.
Šio vairuotojo elgesį mes vertinsime. Už tokius dalykus pagyrimų mes tikrai nedaliname. Vairuotojui baigus darbą mes lauksime jo raštiško paaiškinimo ir imsimės priemonių. Norime atsiprašyti keleivės. Tikrai labai apgailestaujame, kad taip atsitiko“, – teigė tarnybos vadovas.
Pasak jo, vairuotojams rengiami specialūs mokymai, kad jie tokiose situacijose mokėtų elgtis tinkamai. Tačiau iš 300 įmonėje dirbančių vairuotojų, atsiranda tokių, kuriems paaiškinimai ir bendražmogiškos mandagaus elgesio taisyklės yra svetimos.
Grąža yra pardavėjo problema
VTAT Duomenų analizės ir prevencijos skyriaus vedėja Laura Aleinikova 15min.lt paaiškino, kad Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 27 straipsnyje nustatyta, jog dviejų valiutų atsiskaitymo laikotarpiu asmenys (išskyrus Lietuvos banką, bankų filialus, AB “Lietuvos paštas” ir kredito unijas) turi teisę atsisakyti priimti daugiau kaip 50 vienetų monetų vieno atsiskaitymo metu ir privalo priimti neribotą skaičių euro banknotų. Taigi, atsisakyti priimti 20 eurų banknoto autobuso vairuotojas neturėjo teisės.
TAIP PAT SKAITYKITE: Per 4 mėnesius – daugiau kaip 3 tūkst. pranešimų apie galimus euro pažeidimus
Pasak L.Aleinikovos, minėtu atveju buvo pažeisti ir kiti vartotojų teises reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai, nes pasirūpinti pinigais grąžai atiduoti mokančiam bet kokio nominalo banknotu vartotojui yra paslaugos teikėjo pareiga ir tai negali būti pretekstu atsisakyti suteikti paslaugą.