Jau pačią pirmąją 2015-ųjų minutę visose parduotuvėse ir baruose reikės atsiskaityti eurais, o taksi – ne išimtis. Tai gali sukelti nemažai nepatogumų – žmogui į taksi įsėdus prieš vidurnaktį ir taksometrui pradėjus skaičiuoti litus, po kelių minučių jis turėtų persijungti į eurus.
Nedirbti neketina
Vilniaus stoties rajone pakalbinti stoviniuojantys taksistai neslėpė, kad problemų iškils, tačiau apie galimybę pasidaryti nedarbo dieną jie nesvarsto.
Naujųjų metų naktis pati pelningiausia, tad dirbsim visi.
„Naujųjų metų naktis pati pelningiausia, tad dirbsim visi šimtu procentų. Su euru problemų bus, su kolegomis kalbėjome, galvojome, kaip jų išvengti. Gali būti, kad atsiskaityti litais visą naktį leisiu – sunku su išgėrusiais susitarti bus“, – pasakojo pavardės nenorėjęs atskleisti taksistas Viktoras.
Jo šio tūkstantmečio pradžioje pagamintame taksi automobilyje „Volkswagen Passat“ atsiskaityti kortele galimybės nėra ir investuoti į tokią prabangą Viktoras neplanuoja – nemato reikalo. Jo teigimu, kortele atsiskaityti nori tik vienas iš dešimties klientų, tačiau ir tie paprastai turi grynųjų.
Kai kurios taksi paslaugas teikiančios įmonės valiutos keitimui jau pasiruošusios – „Smart taxi“ direktorius Vytautas Reisas sakė, kad jų automobiliuose esančios sistemos jau paruoštos automatiškai konvertuoti valiutą Naujųjų metų naktį.
„Visiems verslams šventinis periodas taps dideliu išbandymu, nes paskutinę metų dieną ir sausio pradžioje dėl didelių apkrovų gali strigti bankų darbas, tad atsiskaitymai kortelėmis gali patirti techninių nesklandumų. Naujų metų naktį visur (tiek mūsų internetiniame puslapyje, tiek taksi automobilio taksometruose) po 24 val. tarifus litais pakeis eurai. Kokia valiuta bus nurodyta galutinė važiavimo kaina, tokia keleivis privalės atsiskaityti bei gauti grąžą“, – sakė V.Reisas.
Jis pridūrė, kad „Smart taxi“ vairuotojai grąžai vežiosis smulkių pinigų abejomis valiutomis – neatmetama galimybė, kad kai kuriais momentais atsiskaityti banko kortele bus neįmanoma.
Prisiskambinti taksi nebus problema?
Greičiausiai kiekvienas žmogus, bandęs penktadienio vakarą išsikviesti taksi, yra patyręs, kad tai nėra paprasta. Tačiau Naujųjų metų naktis yra taksi iškvietimo problemų viršūnė, tačiau kai kurios taksi įmonės tam turi sprendimų.
Technologija – mobilioji programėlė. Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja kelios programėlės, kuriomis galima išsikviesti taksi automobilius – „eTaksi“, „Smart Taxi“, „Taxi Vilnius“ ir kt. Dauguma šių programėlių yra sukurtos atskirų įmonių automobilių parkams, vienintele „eTaksi“ galima išsikviesti kelių taksi įmonių automobilius, pasirinkti juos pagal kainą ar automobilį.
„Smart Taxi“ įmonės vadovas V. Reisas teigė, kad programėle iškviesti taksi yra saugu – po užsakymo gaunamas patvirtinimas SMS žinute, kad taksi nurodytu laiku atvyks.
„Taksi rinkoje iki šiol iškvietimai dažniausiai vykdavo telefonu, tačiau apdoroti tokį užsakymų kiekį yra fiziškai neįmanoma, tad aplikacija – nemaža paspirtis mūsų operatorėms. Nuo vasario mėnesio iki lapkričio užsakymų skaičius naudojantis programėle padaugėjo net 5 kartus“, – kalbėjo vadovas.
Tokių programėlių nauda taksi keleiviams yra akivaizdi – paslaugą galima užsisakyti greičiau, nebūtina žinoti tikslų adresą (išmanieji telefonai nustato buvimo vietą), o ir pats iškvietimas yra nemokamas – skambutis telefonu taksi įmonei paprastai kainuoja keliasdešimt centų ar litą.
Daugėja naujų taksi automobilių
Vilniaus savivaldybė, įsteigusi „Vilnius veža“ taksi įmonę, sukėlė nemažą sumaištį šioje rinkoje, kurioje iškart atsirado dar kelios naujus taksi automobilių parkus valdančios įmonės.
„Vilnius veža“ automobilių parką sudaro „Volkswagen Touran“ automobiliai, „Jazz Express“ – „Škoda Roomster“, „Smart Taxi“ – įvairūs „Toyota“ modeliai, o Vilniaus gatvėse galima išvysti ir apynaujų „Dacia Logan“, „Ford Focus“ ar „Opel Astra“ modelių.
Tokia prabanga įmanoma tik įmonėms – individualiai dirbantys vežėjai teigia nematantys prošvaisčių atnaujinti savo automobilį.
„Jeigu uždirbu per visą dieną du-tris šimtus litų, iš jų atmeti degalus, mašinos remontą, ne kažkas gi lieka, tai apie kokią dar naujesnę mašiną galima kalbėti?“, – retoriškai klausė iš dispečerinės užsakymą gavęs ir į Naujamiestį jo vykdyti išvažiavęs Viktoras.
Apie elektra varomus modelius taksi įmonių vadovai pripažįsta galvojantys nedrąsiai, nors įvairiuose Europos miestuose taksi elektromobiliai – seniai naudojami. V.Reisas teigė, kad jo įmonė svarsto apie elektromobilių įsigijimą, tačiau jų kiekis priklausys nuo Vilniaus miesto infrastruktūros bei pakrovimo stotelių plėtros. Kol kas tokių Vilniuje – tik viena.