Ar teisingai skelbiamos kainos artėjant euro įvedimui, Lietuvoje stebi Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Jos atstovas Vitas Ūsas 15min.lt priminė, kad pardavėjai turėjo pradėti nurodyti prekių ir paslaugų kainas litais ir eurais ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po perskaičiavimo kurso nustatymo dienos ir tai daryti ne trumpiau kaip 6 mėnesius nuo euro įvedimo dienos – nuo šių metų rugpjūčio iki kitų metų birželio.
Šis reikalavimas taikomas visoms Lietuvoje veikiančioms bendrovėms. Už jo nesilaikymą numatytas sankcijos nuo įspėjimo iki maksimalios 10 tūkst. litų baudos. Šiuo metu dažniausi fiksuojami pažeidimai yra kainų nurodymas tik litais, netinkamas keitimo kursas, netinkamas kainos apvalinimas ir klaidinantis ar neaiškus kainos nurodymas.
Bendrovė įsteigta užsienyje ir bilietus pardavinėja ne Lietuvoje įsteigtas jos filialas, todėl jiems nėra pareigos laikytis šio įstatymo reikalavimų, – teigė V.Žegunytė.
Pasak jo, „Ryanair“ atveju bilietų pardavimą prižiūri Civilinės aviacijos administracija, kurios atstovai situaciją galėtų komentuoti detaliau. Taip pat, klausimų kelia tai, jog „Ryanair“ yra užsienio įmonė, o bilietai praduodami jos tarptautiniame portale.
Civilinės aviacijos administracijos Oro transporto skyriaus vedėja Virginija Žegunytė 15min.lt paaiškino, kad pigių skrydžių bendrovė Lietuvos įstatymų nepažeidžia: „Mūsų nuomone, Euro įvedimo įstatymas šitam atvejui netaikomas. Bendrovė įsteigta užsienyje ir bilietus pardavinėja ne Lietuvoje įsteigtas jos filialas, todėl jiems nėra pareigos laikytis šio įstatymo reikalavimų.“
Pasak jos, aviacijos verslas yra puikiai prisitaikęs prie rinkos poreikių. „Jie įprastai skelbia kainas tos šalies valiuta, kurioje parduoda bilietus. Manau, kad nuo sausio mėnesio jie persiorientuos į naują valiutą, o kol kas kainas ir eurais, ir litais jiems, kaip ir kitiems užsienio vežėjams, skelbti nėra privaloma. Kitaip būtų, jei bilietus pardavinėtų Lietuvos kelionių agentūra“, – nurodė V.Žegunytė.