Vyriausybėje verslo lyderiai parašais įsipareigojo kainas perskaičiuoti sąžiningai

Ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius, finansų ministras Rimantas Šadžius, ūkio viceministrė Rasa Noreikienė kartu su Lietuvos verslo asociacijomis, Lietuvos savivaldybių asociacija ir didžiųjų įmonių vadovais pasirašė Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumą.
Geros verslo praktikos memorandumo pasirašymas
Geros verslo praktikos memorandumo pasirašymas / Irmanto Gelūno nuotr.

Šią dieną prie memorandumo jau prisijungė 37 asociacijos, 44 savivaldybės ir 242 įmonės, kurios savanoriškai įsipareigojo užtikrinti sąžiningą kainų litais perskaičiavimą į eurus ir nesinaudoti euro įvedimu kaip pretekstu didinti prekių ir paslaugų kainas.

Prie memorandumo jau prisijungė 37 asociacijos, 44 savivaldybės ir 242 įmonės, kurios savanoriškai įsipareigojo užtikrinti sąžiningą kainų litais perskaičiavimą į eurus ir nesinaudoti euro įvedimu kaip pretekstu didinti prekių ir paslaugų kainas.

„Prisijungdamas prie šios iniciatyvos atsakingai ir sąžiningai dirbantis verslas įsipareigoja – euro įvedimas netaps priežastimi nepagrįstai didinti kainas. Po rugpjūčio 22 dienos, kai visose prekių pardavimo ir paslaugų teikimo vietose pagal įstatymą kainas bus privaloma skelbti litais ir eurais, rinkos priežiūros institucijos pradės kontroliuoti, kaip šio savarankiško verslo įsipareigojimo laikomasi praktikoje“, – sakė premjeras.

Finansų ministro Rimanto Šadžiaus nuomone, gyventojai stebės galimus kainų pokyčius ir atkreips dėmesį į logotipais „Perskaičiuota sąžiningai“ paženklintas prekybos ir paslaugų teikimo vietas.

„Esu tikras, kad verslininkai, dalyvaujantys sąžiningo kainų perskaičiavimo kampanijoje, sugebės savo praktine veikla išsklaidyti dalies visuomenės nepagrįstą baimę dėl savaiminio kainų augimo įvedant naują valiutą“, – teigia finansų ministras.

Geros verslo praktikos memorandumo pasirašymą inicijavusi Ūkio ministerija tikisi, kad prie memorandumo prisijungs ir jame numatytų principų laikysis dauguma verslininkų, savivaldybių ir jų kontroliuojamų įmonių.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Laurybas Vilimas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Laurynas Vilimas

„Savanoriškas dalyvavimas sąžiningo kainų perskaičiavimo kampanijoje rodo verslo brandą ir atsakomybę vartotojams. Šiuo pereinamuoju laikotarpiu noriu paskatinti ir verslo atstovus, ir vartotojus būti supratingus, bendradarbiauti ir susitelkti siekiant bendro tikslo – sklandaus euro įvedimo Lietuvoje“, – pažymi ūkio viceministrė Rasa Noreikienė.

Tikiu, kad pasirašydami šį memorandumą padėsime valstybei sklandžiai pereiti prie naujos valiutos, be to, savo pavyzdžiu norime paraginti garbingai pasižadėti net tik prekybininkus, bet ir mūsų kolegas – tiekėjus ir gamintojus, – sakė L.Vilimas.

Per memorandumo pasirašymo renginį verslo asociacijų vadovai į sąžiningo kainų perskaičiavimo iniciatyvą kvietė įsitraukti ir savo narius, ir kitų verslo sektorių įmones.

„Tikiu, kad pasirašydami šį memorandumą padėsime valstybei sklandžiai pereiti prie naujos valiutos, be to, savo pavyzdžiu norime paraginti garbingai pasižadėti net tik prekybininkus, bet ir mūsų kolegas – tiekėjus ir gamintojus“, – sakė mažmenines ir didmenines prekybos įmones vienijančios Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Gediminas Rainys pabrėžė, kad prisijungimas prie memorandumo užtikrina sąžiningos kainodaros principų laikymąsi ir Lietuvoje, ir visoje Europos Sąjungoje: „Šalies pramonininkai, palaikydami euro įvedimą Lietuvoje, išreiškia viltį, kad tai prisidės prie ekonominės aplinkos stabilumo, duos naują impulsą verslo plėtrai ir paskatins kurti Lietuvoje naujas darbo vietas.“

BFL/T.Lukšio nuotr./Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė
BFL/T.Lukšio nuotr./Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, pasak jos prezidentės Evaldos Šiškauskienės, visada rėmė ir rems skaidraus verslo iniciatyvas, todėl net nekilo abejonių, ar verta jungtis prie memorandumo.

Beje, viešbučiai jau seniai dirba euro zonoje – užsakymų sistemose sėkmingai atsiskaitoma tiek litais, tiek eurais, savo patirtimi šioje srityje mielai dalijamės ir su kitais verslo sektoriais, – sakė E.Šiškauskienė.

„Beje, viešbučiai jau seniai dirba euro zonoje – užsakymų sistemose sėkmingai atsiskaitoma tiek litais, tiek eurais, savo patirtimi šioje srityje mielai dalijamės ir su kitais verslo sektoriais. Restoranams ir kavinėms perėjimas prie euro kainuos šiek tiek daugiau laiko ir investicijų, tačiau tikiu, kad didesnių nesklandumų pavyks išvengti. Kviečiame prie memorandumo prisijungti ir maitinimo įstaigų tiekėjus – visų verslo sektorių solidarus dalyvavimas šioje iniciatyvoje užtikrins kainų stabilumą vartotojams“, – sakė E. Šiškauskienė.

Verslo subjektai, prisijungę prie memorandumo, įgyja teisę naudotis specialiai šiam tikslui sukurtu logotipu „Perskaičiuota sąžiningai“ ir juo pažymėti prekybos ir paslaugų teikimo vietas, naudoti jį rinkodaros tikslais ir taip informuoti vartotoją, kad laikosi memorandume nustatytų principų. Prisijungusiųjų prie memorandumo sąrašas yra skelbiamas interneto tinklalapyje www.euras.lt.

Prisijungti prie memorandumo bus galima iki euro įvedimo dienos, tai yra iki 2014 m. gruodžio 31 d., internetu arba užpildžius popierinę paraišką ir ją pateikus Ūkio ministerijai, savivaldybės administracijai, valstybės ar savivaldybių institucijų, įstaigų, nevyriausybinių organizacijų atstovams, VšĮ „Versli Lietuva“ ir jos atstovams Lietuvos miestuose, verslo inkubatoriams, verslo informaciniams centrams.

Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymas numato, kad, netinkamai perskaičiavus prekių ar paslaugų kainas iš litų į eurus ar nesilaikant įstatymo reikalavimų, bus taikomi įspėjimai ir baudos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis