Anot KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio, asociacijos narių metinis rinkos tyrimas parodė, jog reklamos rinka patyrė beveik 40 proc. kritimą.
Didžiausias vienos iš kūrybinių agentūrų apyvartos smukimas, lyginant su 2008 m., siekia net 67 proc., tuo tarpu didžiausias darbuotojų skaičiaus sumažėjimas – 50 proc.
„Mūsų turimais duomenimis, kūrybinės šalies agentūros vidutiniškai patyrė apie 28 proc. apyvartų kritimą ir apie 16 proc. darbuotojų sumažėjimą. Tačiau, lyginant abiejų pusmečių rezultatus, antrasis pusmetis atnešė nežymų pakilimą ir optimistines nuotaikas šiems metams“, – sako G.Šeputis.
Tuo tarpu visas reklamos paslaugas teikiančios agentūros 2009 m. vidutiniškai patyrė 52 proc. kritimą ir turėjo atsisakyti 13 proc. darbuotojų.
Jo teigimu, remiantis turimais duomenimis, žiniasklaidos planavimo agentūrų veiklos rezultatai atspindi labiau neigiamą praėjusių metų tendenciją. Žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių įmonių pateikti rezultatai rodo vidutinį 44 proc. apyvartų kritimą ir 15 proc. siekiantį darbuotojų skaičiaus sumažėjimą.
Pasak jo, didžiausias žiniasklaidos planavimo rinkoje veikiančios agentūros apyvartos kritimas taip pat siekia 67 proc., o darbuotojų skaičių viena iš agentūrų daugiausiai buvo priversta sumažinti 33 proc.
Tuo tarpu visas reklamos paslaugas teikiančios agentūros 2009 m. vidutiniškai patyrė 52 proc. kritimą ir turėjo atsisakyti 13 proc. darbuotojų.
„Kitaip nei kūrybinėms, žiniasklaidos planavimo agentūroms antrasis pusmetis buvo dar sunkesnis nei pirmasis – šalies ekonomikos kritimo ir drastiškai padidintų mokesčių neatlaikė ir buvo priversta nutraukti savo veiklą viena žiniasklaidos planavimo agentūra, o dėl finansinių sunkumų ir vykdomos reorganizacijos antrąjį pusmetį iš asociacijos išstojo dar trys narės“, – sako KOMAA valdybos pirmininkas.
Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija Lietuvoje vienija 20 kūrybinių bei žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių įmonių.