2012 metais labiausiai brango daržovės ir keleivinio oro transporto paslaugos

2012 m. gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu., vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,1 procento, praneša Lietuvos statistikos departamentas.
Ūkininkų produkcija sunkiai skinasi kelią į vaikų darželius ir privačias maitinimo įstaigas.
Per 2012 m. iš maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų daugiausia – 14,1 procento – pabrango daržovės ir bulvės / AM nuotr.

Bendrajam vartotojų kainų pokyčiui daugiausia įtakos turėjo transporto prekių ir paslaugų, drabužių ir avalynės, būsto apstatymo, namų apyvokos įrangos ir kasdienės būsto priežiūros prekių ir paslaugų kainų sumažėjimas bei maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainų padidėjimas.

Vartojimo prekių kainos per minėtą laikotarpį sumažėjo 0,2, paslaugų kainos padidėjo 0,3 procento.

2012 m. gruodžio mėn., palyginti su lapkričio mėn., iš transporto prekių ir paslaugų daugiausia atpigo benzinas – 2,4, dyzeliniai degalai – 0,6 procento. Keleivinio oro transporto paslaugos pabrango 11,8 procento.

Dėl nuolaidų avalynės kainos sumažėjo 1,3, drabužių – 0,8 procento. Avalynės taisymo kainos padidėjo 0,3 procento.

Per minėtą laikotarpį iš būsto apstatymo, namų apyvokos įrangos ir kasdienės būsto priežiūros prekių ir paslaugų daugiausia – 2,8 procento – atpigo smulkūs elektriniai namų ūkio prietaisai, 1 procentu – elektriniai ir neelektriniai pagrindiniai namų ūkio prietaisai, 0,9 procento – trumpalaikio naudojimo namų ūkio prekės, 0,8 procento – namų ūkio tekstilė.

Iš maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų daugiausia – 17,5 procento – pabrango šviežios daržovės, po 0,7 – žuvys ir jų produktai bei pienas ir jo produktai, sūris, 0,2 procento – šviežia mėsa, o atpigo cukrus, uogienė, medus, šokoladas ir saldumynai – 1,2 procento, mineraliniai vandenys, gaivieji gėrimai ir sultys – 0,9, vaisiai ir uogos – 0,8 procento. Iš vaisių ir daržovių daugiausia – 25,5 procento – pabrango vaisinės daržovės (agurkai, pomidorai, saldžiosios paprikos) ir 14,9 procento – vynuogės, o labiausiai atpigo citrusų vaisiai – 10,8 procento, šakniavaisiai (morkos, burokėliai) – 7,4, svogūninės daržovės – 4,8 procento.

2012 m. gruodžio mėn. metinė (2012 m. gruodžio mėn., palyginti su 2011 m. gruodžio mėn.) infliacija sudarė 2,8 procento ir buvo 0,6 procentinio punkto mažesnė nei 2011 m. (2011 m. gruodžio mėn., palyginti su 2010 m. gruodžio mėn.).

Vartojimo prekės per metus pabrango 2,9, o paslaugos – 2,8 procento. Valstybės ir savivaldybių institucijų reguliuojamos kainos padidėjo 4,3, rinkos kainos – 2,5 procento.

Metinės infliacijos lygį daugiausia lėmė maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų, transporto prekių ir paslaugų, drabužių ir avalynės, alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių pabrangimas bei ryšių prekių ir paslaugų atpigimas.

Per 2012 m. (2012 m. gruodžio mėn., palyginti su 2011 m. gruodžio mėn.) iš maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų daugiausia – 14,1 procento – pabrango daržovės ir bulvės, 6,5 – vaisiai ir uogos, 5,2 – žuvys ir jų produktai, 4,5 – mėsa ir jos produktai, 3,5 – pienas ir jo produktai, sūris, kiaušiniai. Daugiausia atpigo kava, arbatžolės, kakava – 4,9 procento.

Iš transporto prekių ir paslaugų daugiausia pabrango keleivinio oro transporto paslaugos – 8,9 procento, vairavimo mokymo paslaugos – 6,2, degalai – 4,9 procento (benzinas – 6,3 proc., suskystintos automobilinės dujos – 2,2 proc., dyzeliniai degalai – 2 proc.). Nenaujų lengvųjų automobilių kainos sumažėjo 4,1 procento.
Avalynės kainos per metus padidėjo 6,6, drabužių – 4,7 procento.

Iš alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių daugiausia – 6,1 procento – pabrango tabako gaminiai, vynas ir fermentuoti gėrimai – 3,4, alus – 3,1 procento.

Ryšių prekių ir paslaugų grupėje labiausiai – 5,7 procento – atpigo judriojo telefono ryšio paslaugos, 4,9 procento pabrango fiksuoto telefono ryšio paslaugos.

2012 m. vidutinė metinė infliacija (2012 m., palyginti su 2011 m.) sudarė 3,1 procento ir buvo 1 procentiniu punktu mažesnė nei 2011 m. (2011 m. palyginti su 2010 m. – 4,1 procento).

Įtaka bendrajam vartotojų kainų pokyčiui priklauso ne tik nuo produkto kainų pokyčio dydžio, bet ir nuo to, kokia yra išlaidų šiam produktui įsigyti lyginamoji dalis bendrose vartojimo išlaidose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų