3 eksperčių komentarai: kaip teisingai planuoti šeimos biudžetą ir sutaupyti

Pradedant savarankišką gyvenimą, reikia ne tik išlaikyti būstą, bet ir atsidėti šiek tiek pinigų į šoną. Tačiau, jei augant negavote tinkamų pagrindų, klausimai, kaip susiplanuoti asmeninį biudžetą ir kam leisti pinigus, gali tapti nemenku iššūkiu. Todėl 15min pateikia 3 finansų eksperčių patarimus, kaip teisingai suplanuoti biudžetą, kaip sutaupyti ir ko reikėtų vengti norint negyventi nuo algos iki algos arba dar blogiau – iš santaupų.
Jūratė Cvilikienė, Dalia Kolmatsui ir Justina Kuncaitienė
Jūratė Cvilikienė, Dalia Kolmatsui ir Justina Kuncaitienė / 15min nuotr.

J.Cvilikienė: svarbiausia – turėti biudžetą

„Swedbank“ Lietuvoje Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė:

Svarbiausia – turėti biudžetą, net nelabai svarbu kokia forma.

Pradedame labai paprastai: susižymime savo pajamas ir išlaidų grupes iš kelių praėjusių mėnesių, išdėliodami jas pagal svarbą (būtinosios išlaidos (būsto išlaikymas, maistas, transportas), finansiniai įsipareigojimai, finansiniai tikslai ir kt.) ir pasižymime, kiek lėšų skiriama kiekvienai išlaidų grupei ir kiek jų planuojame reguliariai atidėti finansiniams tikslams.

Tokia finansų revizija yra tarsi bendras kraujo tyrimas, kuris padės suprasti kiek sveiki mūsų finansai (ar užtenka ir užteks įsipareigojimams ir tikslams įgyvendinti).

Antra, biudžetą reikia nuolat stebėti – pildyti ir analizuoti, suprasti, ar pajamos viršija išlaidas, ar yra atvirkščiai, ar gyvenate „pagal kišenę“, o gal galėtumėte daugiau atsidėti taupymui? Būtent dėl to labai svarbu biudžete fiksuoti visas savo išlaidas (taip pat ir pakeliui į darbą išgertą rytinės kavos puodelį ar kioske „atsitiktinai“ nusipirktą žurnalą).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis