Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

5 efektyvūs būdai, kaip pritraukti pinigų

Šventiniu laikotarpiu suintensyvėja nevyriausybinių organizacijų (NVO) veikla – žmonės labiau linkę aukoti, todėl tai itin tinkamas metas pritraukti lėšų. Vienos didžiausių NVO Jungtinėje Karalystėje „Age UK“ lėšų pritraukimo ekspertė Laurie Boult dalijosi patirtimi konferencijoje „NVO: kitoks požiūris į partnerystę“.
Eurai
Eurai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

1. Investuokite į komandą

Siekdami efektyvaus lėšų pritraukimo, pirmiausia investuokite į stiprią komandą su reikiama patirtimi jūsų organizacijoje. Potencialiems partneriams svarbu žinoti, kad jie rems savo srities profesionalus, kurie žinos ir mokės tikslingai bei efektyviai paskirstyti ir panaudoti lėšas.

2. Informuokite partnerius

Nepamirškite informuoti rėmėjus – tiek partnerius, tiek fizinius asmenis – apie pažangą. Trumpai papasakokite jiems apie jų aukojimo svarbą, kur ir kaip bus panaudoti pinigai, kas buvo įgyvendinta už jų lėšas, kokie yra pasiekti rezultatai.

Prašykite paramą gaunančių žmonių nuomonės apie jūsų darbą.

Išorinė komunikacija – būtina veiklos dalis, norint užtikrinti bendradarbiavimo su partneriais tęstinumą. Kita svarbi sėkmės priežastis – aiškus kalbėjimas apie savo organizacijos tikslus ir strategijas.

3. Konsultuokitės su paramos gavėjais

Įsitikinkite, kad užtektinai konsultuojatės su paramos gavėjais. Prašykite paramą gaunančių žmonių nuomonės apie jūsų darbą. Būkite tikri, kad tinkamai juos reprezentuojate ir asmeniškai įtraukiate į lėšų pritraukimo procesą. Tokiu būdu jie bus suinteresuoti ir motyvuoti, o jų asmeninės istorijos pravers, komunikuojant informaciją žiniasklaidai ir visuomenei.

4. Suvokite, kokią naudą galite atnešti

Svarbiausia suprasti pagrindinį lėšų pritraukimo principą: kreipdamiesi paramos į verslo organizacijas, atminkite, kad turite pasiūlyti kažką mainais – neapsiribokite tik pinigų prašymu.

Sėkmingas lėšų pritraukimas turi nešti naudą ne tik NVO, bet ir ją remiančiam verslui – pati sėkmingiausia partnerystė yra abipusiai naudinga. Kad verslui parama „atsipirktų“, kartais užtenka labai nedaug, pavyzdžiui, asociacijos su remiančiojo prekės ženklu arba jūsų organizacijos pasidalijimo patirtimi. Toks požiūris naudingas ir pačioms NVO – jausitės kaip partneriai, galintys suteikti neįkainojamą pridėtinę vertę, o ne išmaldos prašytojai.

Veikite tikslingai – jei siūlote savo pagalbą kompanijai, įsitikinkite, kad jos skiriama auka yra reikšminga.

5. Būkite kūrybingi

Lėšas pritraukti galima ir smagiais būdais bei nuotaikingomis akcijomis. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje daugiausiai naudos duodantis būdas pritraukti lėšų yra masiniai renginiai. Labiausiai pasisekęs buvo „McMilano“ paramos fondo kasmetinis renginys – „Didžiausias pasaulyje kavos rytas“, kurio metu žmonės rengia kavos rytus namuose, darbe, bažnyčioje ar mokykloje ir paaukoja pinigų „McMilano“ vėžio paramos fondui.

Lėšas pritraukti galima ir smagiais būdais bei nuotaikingomis akcijomis.

Kita paprasta, tačiau itin sėkminga idėja – lėšų pritraukimo dienos, akcentuojant aprangos ar stiliaus detalę. Krūties vėžio paramos kampanija rengia „Vilkėk rožinę“ dienas – ši iniciatyva kiekvienais metais surenka apie du milijonus svarų.

Dar viena žinoma kampanija – „Ūsų lapkritis“, kurios metu užsiauginę ūsus vyrai aukoja prostatos vėžio fondui. Tokių akcijų sėkmės paslaptis – tai paprasta, linksma, gal kartais kiek kvailoka, tačiau visuomenei patraukli idėja. Norint išsiskirti iš minios, svarbu sugalvoti kūrybišką idėją.

Konferencija „NVO: kitoks požiūris į partnerystę“ buvo organizuota sveikatos priežiūros bendrovės „GlaxoSmithKline Lietuva“ iniciatyva.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos