Tuo metu opozicinių „valstiečių“ atstovas Aurelijus Veryga siūlomus pakeitimus vadina kosmetiniais ir mano, kad jais siekiama sukurti spragas alkoholio reklamos draudimo švelninimui.
Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimais A.Bagdonas siūlo leisti lauko kavinėse aptarnauti pirkėjus ne didesniu kaip 80 metrų atstumu nuo kavinės pastato. Dabar atstumas ribojamas iki 40 metrų.
„Aš paėmiau siūlymus, kurie nesulaukė didesnių priekaištų ir mano nuomone niekaip nei padidins, nei sumažins alkoholio vartojimo“, – LRT radijui ketvirtadienį sakė A.Bagdonas.
„Dėl atstumo nuo kavinės iki paties staliuko (pakeitimas siūlomas – BNS) tam, kad verslininkams, kurie ypatingai dirba Lietuvos pajūryje, nereikėtų skaičiuoti kiekvieno metro. Nes mes turime daug lauko kavinių, kurių išdėstymas yra labai platus, ir tenka skaičiuoti, ar viršijamas tas keturiasdešimties metrų atstumas“, – pridūrė jis.
Be to, A.Bagdonas siūlo ir toliau drausti alkoholio prekybą rugsėjo 1 dieną, o išimtį taikyti, jei rugsėjo 1-oji sutampa su laisvadieniu – šiuo atveju draudimas galiotų artimiausią darbo dieną.
„Jeigu pati rugsėjo 1-oji kalendorinė diena yra šeštadienis arba sekmadienis ir parduotuvėse draudžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, jeigu vaikai renkasi pirmadienį – pirmą darbo dieną – į šventę, tai man atrodo logiška, kad tą dieną būtų draudžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, o ne kalendorinę rugsėjo 1-ąją“, – teigė A.Bagdonas.
Opozicinių „valstiečių“ atstovas A.Veryga sako, kad siūlymas mažinti lauko kavinių atstumą nuo pastato neatitinka Alkoholio kontrolės įstatymo tikslo mažinti alkoholio prieinamumą.
„Metrų didinimas alkoholio prieinamumą ne mažina, o didina, tai reiškia prieštarauja įstatymo tikslui“, – LRT radijui teigė A.Veryga.
Tuo metu siūlymas dėl alkoholio prekybos rugsėjo 1 dieną opozicijos atstovui kelia klausimų dėl jo įgyvendinimo.
„Būna taip, kad mokyklos švęsti rugsėjo 1-ąją (...) apsisprendžia skirtingai, vienos – penktadienį, kitos – pirmadienį, jeigu tai iškrenta savaitgalis. Tai kaip būtų taikomas įstatymas, man yra neaiškumų“, – teigė A.Veryga.
„Manau, kad šios dvi priemonės yra pakankamai kosmetinės, skirtos pridengti pagrindinę priemonės, kurios tikslas sušvelninti reklamos draudimą ir sukurti įstatyme nišas arba spragas“, – pridūrė jis.
A.Veryga teigė ketvirtadienio Seimo darbotvarkėje taip pat matęs pateiktą projektą dėl su alkoholio reklama susijusių pakeitimų.
Tokių pat A.Bagdono siūlomų pataisų Seimas nesutiko svarstyti pernai rugsėjį