Finansų ministras Algirdas Šemeta trečiadienį žurnalistams teigė, kad ministerijos specialistams peržiūrėjus degalų kainos struktūrą ir atmetus visus mokesčius liko neaišku, kur dingsta 30 centų nuo vieno litro degalų kainos.
Atėmus visus mokesčius ir įvertinus, kokia kaina turėtų būti be mokesčių Lietuvoje ir kokia kaina turėtų būti be mokesčių Lenkijoje, neįmanoma paaiškinti, kodėl atsiranda 30 centų skirtumas, – stebisi ministras Algirdas Šemeta.„Mes negalime tiksliai pasakyti, kurioje vietoje atsiranda nepaaiškinamas skirtumas. Tą reikia papildomai aiškintis. Ar didmeninėje, ar mažmeninėje pozicijoje. Atėmus visus mokesčius ir įvertinus, kokia kaina turėtų būti be mokesčių Lietuvoje ir kokia kaina turėtų būti be mokesčių Lenkijoje, neįmanoma paaiškinti, kodėl atsiranda 30 centų skirtumas. Tą papildomai analizuosime, žiūrėsime, kurioje grandyje užsidedama papildomai“, – kalbėjo A.Šemeta.
Nesutampa institucijų duomenys
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas teigia, kad Seimui bus teikiami siūlymai dėl kai kurių akcizų korekcijų, nes kitu atveju gresia nesurinkti pakankamai pajamų į biudžetą. Jis patikino, kad benzino akcizo keisti nebus siūloma, bet gali būti keičiamas akcizas dyzelinui, nors ir jis nebus sumažintas iki praėjusių metų dydžio.
Anot parlamentaro, dabar Lietuvoje tūkstantis litrų dyzelino yra apmokestinamas 439 eurų akcizu, Lenkijoje - 384 eurais, o Latvijoje dyzelino akcizas yra šiek tiek didesnis negu Lietuvoje.
Tuo tarpu Vyriausybės spaudos tarnyba sausio pradžioje teigė, kad Lietuvoje akcizas dyzelinui šiuo metu siekia 330,17 euro už 1 tūkst. litrų, Lenkijoje - 337,93 euro, Latvijoje sausį buvo 274,15 euro, tačiau nuo vasario didės iki 330 eurų.
K.Glaveckas žiniasklaidai teigė, rėmęsis Konkurencijos tarybos jam pateiktais Eurostato duomenimis.
„Mažeikių nafta“ ginasi
Praėjusią savaitę „Mažeikių naftos“ plėtros vadovas Sigitas Zakalskis tikino, kad jų įmonė Lietuvos rinkai didesnių kainų neužkelia, o kainų skirtumas su kaimyninėmis šalimis susidaro tik dėl pakeltų mokesčių bei svyruojančio valiutos kurso.
Jo teigimu, neapgalvota mokesčių politika sumažins naftos produktų pardavimą maždaug dešimtadaliu ir nebus surinktos biudžetui reikiamos pajamos. Ši įmonė taip pat kratosi monopolininkės statuso – esą jos rinka nėra vien Lietuva, o visame regione tenka konkuruoti su dar dešimčia naftos perdirbimo įmonių.
Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, šių metų sausį į biudžetą akcizo už degalus buvo surinkta 10 mln. litų mažiau nei 2008-ųjų sausio mėnesį. Šiemet planuojama į biudžetą surinkti 2 mlrd. litų pajamų iš degalų akcizo. 2008 metais jo surinkta 1,5 mlrd. litų.