„Adobe“: infliacija jaučiama ir elektroninės prekybos segmente

Po ne vienerius metus trukusių kainų mažėjimo elektroninių prekių segmente, dabar šios prekės brangsta dėl COVID-19 pandemijos padarinių, sakoma ketvirtadienį „Adobe“ paskelbtoje ataskaitoje.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Ataskaitoje nurodyta, kaip internetinėje prekyboje dėl tiekimo grandinių problemų ir didesnių pristatymo bei darbo sąnaudų patiriamas toks pat kainų spaudimas, kaip ir platesnėje ekonomikoje.

2021 metų spalį internetinės kainos metine išraiška padidėjo 1,9 procento.

Tai buvo 17-as infliacijos mėnuo iš eilės nuo 2020 metų birželio ir labai skyrėsi nuo ikipandeminio laikotarpio, kai internetinės kainos nuosekliai krito, rodo „Adobe“ skaitmeninių kainų indeksas.

2019 metų spalį kainos sumenko 6,6 proc. per metus, artėjant šventiniam sezonui, sakoma pranešime.

„Buvome įpratę, kad viskasi visada yra prieinama ir internete visada yra pigiau“, – pažymėjo „Adobe“ indekso pagrindinis analitikas Vivekas Pandya.

„Per pandemiją viskas apsivertė“, – pridūrė jis.

Šiais metais daugumos prekių kainos arba didėja, arba mažėja mažiau nei įprastai.

Pavyzdžiui, elektronikos kainos 2021 metų spalį sumažėjo 0,6 proc., palyginti su praėjusių metų laikotarpiu. 2015–2019 metų laikotarpiu kainų mažėjimas siekdavo vidutiniškai 9,1 proc., teigė „Adobe“.

Internetu užsakomų bakalėjos prekių kainos spalį, palyginti su analogišku laikotarpiu prieš metus, pakilo 3,2 proc. – gerokai daugiau nei 0,5 proc. vidurkis 2015–2019 metais.

Poveikis bakalėjos prekių kainoms yra ypač svarbus, nes pandemijos metu daugiau vartotojų užsisako maisto iš namų.

„Adobe“ duomenimis, internetinių bakalėjos prekių pardavimai lapkričio pradžioje, palyginti su 2020 metų sausio mėnesiu, buvo 174 proc. didesni.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų