Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Agrowill Group“: ES šalių pieno pramonei kyla grėsmė prarasti pozicijas pasaulio rinkoje

Viena iš rinkos lyderių penkiolika žemės ūkio bendrovių vienijanti įmonė „Agrowill Group“ atkreipia dėmesį, kad ES, taigi ir Lietuvos, pieno produkcija praranda pozicijas pasaulio rinkoje.
Pienininkas
Pienininkas / Sauliaus Žiūros/BFL nuotr.

Kaip pavyzdys minimi duomenys, kad per pirmus 4 šių metų mėnesius ES pagaminta 8 proc. mažiau sviesto, palyginti su praėjusių metų laikotarpiu. Tačiau auga į ES importuojamo sviesto apimtys. Tuo tarpu JAV per tą patį laikotarpį sviesto eksportas padidino 111 proc., o ES eksportuojamo sviesto padaugėjo vos 11 proc., teigiama išplatintame pranešime.

JAV eksportuojamas sviestas sudaro jau daugiau nei ketvirtadalį to, ką eksportuoja 27 ES šalys kartu sudėjus. Naujoji Zelandija eksportuoja dvigubai daugiau nei visos ES šalys.

„Lietuvoje už pieną mokama mažiausiai ES – tarp 27 ES valstybių Lietuva yra priešpaskutinė pagal pieno gamintojams mokamą kainą, už mūsų – tik Rumunija, bet pagal sviesto kainą esame tarp italų ir ispanų. Tai rodo, kad vis dar neefektyviai reguliuojamas pieno ūkis ir mus gerokai lenkia industrinės pieno ūkio šalys“, – sakė „Agrowill Group“ direktorius Algirdas Pareckas.

Jis sakė matąs gana didelę grėsmę Lietuvos pieno ūkiui ir pramonei, nes visa ES tampa nebekonkurencinga pasaulio rinkoje, juolab Lietuvos žemės ūkio produkcijos gamintojai savo produkcija nebeišgalės konkuruoti tarptautiniu mastu. Taigi gerėti pieno gamintojų situacijai nelabai bus priežasčių, jeigu iš esmės nesikeis ES politika šioje srityje.

Tačiau Algirdas Pareckas pabrėžė, kad investuotojus sutelkti dėmesį į žemės ūkio sferą paskatino informacija apie augančias eksporto kainas. Žemės ūkio produkcijos kainos eksportui šiemet ūgtelėjo daugiau nei 10 proc. ir yra didžiausios nuo pat 2000-ųjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?