Dienraščio teigimu, lėkštutė, ant kurios kiosko darbuotoja pirkėjams padeda grąžą, yra permatoma, o po ja padėtas pakelis cigarečių „Winston“.
Rūkalų pakelis įrėmintas užrašais, kuriuose dideliu šriftu nurodytas cigarečių pavadinimas, kiek smulkesniu – dervų, anglies monoksido ir nikotino kiekis. Tekste apsiribota žodžiais „Parduodame „Winston“.
Cigarečių pakelis su tekstu pastebimas visiems kioskų lankytojams – rūkantiems ir nerūkantiems asmenims bei mažamečiams.Pasak „Kauno dienos“, cigarečių pakelis su tekstu pastebimas visiems kioskų lankytojams – rūkantiems ir nerūkantiems asmenims bei mažamečiams. Dėl paslėptos reklamos aiškintis ketina VTAK.
„Ribotą informaciją apie tabako gaminius leidžiama pateikti ant prekybos įrangos. Bet iš lėkštutės, matyt, niekas tabako gaminių nepardavinėja“, – dienraščiui sakė VTAKT direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian. Pasak jos, reklamos požymiai kioskuose gana akivaizdūs.
Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininko konservatoriaus Antano Matulo manymu, toks „Lietuvos spaudos“ bendradarbiavimas su tabako gamintojais turi būti ištirtas.
Tačiau pasak „Winston“ cigarečių gamintojos „JT International Baltic States“ korporatyvinių reikalų vadovo Ramūno Mačiaus, esą Tabako kontrolės įstatymas leidžia platinti tokio pobūdžio informaciją, kuri nelaikytina reklama.
„O kodėl sprendžiate, kad tai reklama? Įstatyme numatyta, kas nelaikytina reklama“, – sakė R.Mačius. Jis pacitavo įstatymo straipsnį, kuriame nurodoma, kad prekybos vietose galima pateikti informaciją apie tabako gaminių pavadinimus, jų sudėtį, kainas. Taip pat leidžiama vartoti ir žodį „prekiaujame“, kuris yra „Winston“ platinamoje medžiagoje.
Tačiau įstatymas nurodo, kad tokia informacija gali būti skelbiama „ant įrangos, skirtos tabako gaminiams išdėstyti“, pavyzdžiui stendų, kuriuose laikomi cigarečių pakeliai.
Jis taip pat pripažino, kad už tai, jog visose šalies spaudos kioskuose yra informacija apie cigaretes, yra atsilyginama.
„Paprastai mes su prekybininkais susitariame dėl konkrečių priemonių. Netraktuočiau to kaip mokėjimo už reklamą. Kadangi komerciniai santykiai yra tam, kad prekę parduotum, tai automatiškai už tam tikrus veiksmus atsilyginama. Pinigine prasme atsilyginama“, – sakė R.Mačius.
Tabako kontrolės įstatyme numatyta, kad už draudimo reklamuoti tabako gaminius pažeidimą įmonėms gresia 5–10 tūkst. litų bauda, o už pakartotinius nusižengimus – 10–20 tūkst. litų.