Didžiausios Klaipėdos uosto krovos bendrovės „Klasco“ užsakymu parengtame poveikio aplinkai vertinime nurodoma, kad laivais atgabentas kuras būtų laikinai sandėliuojamas pietinėje uosto dalyje, o į Naująją Akmenę keliautų geležinkeliu arba automobilių keliais.
„Pakuotės iš laivų bus iškraunamos uosto kranais ir pervežamos į laikiną sandėliavimo aikštelę. Iš jos „Akmenės cementas“ krovinį išsiveš autotransportu ar geležinkeliu“, – teigiama dokumente.
Anot jo, Smeltės pusiasalyje būtų sandėliuojama iki 10 tūkst. tonų kuro.
„Akmenės cementas“ BNS nurodė, kad jį planuoja pirkti iš kelių tiekėjų Europoje bei Lietuvoje.
„Bendrovė intensyviai bendradarbiauja su naujais tiekėjais, vykdo jų paiešką, kad būtų pasiruošusi ir būtų užtikrintas nenutrūkstamas ir pastovus alternatyvaus kuro tiekimas. Prioritetas yra įsigijimas iš Lietuvos tiekėjų“, – teigiama įmonės komentare BNS.
Pernai gegužę Seimo Aplinkos apsaugos komiteto posėdyje Akmenės bendrovės pardavimų ir logistikos direktorius Richardas Sudaris tvirtino, kad Lietuvos jėgainės tokio kuro negamina, bendrovė buvo joms pateikusi technologinius reikalavimus, o įmonė kurą pirko iš Nyderlandų, derėjosi su Lenkijos ir Didžiosios Britanijos tiekėjais.
Kietasis atgautasis kuras gaminamas iš atliekų masės, iš kurios išrinkta viskas, kas perdirbama.
Maždaug 130 tūkst. tonų per metus anglies sunaudojantis „Akmenės cementas“ šiuo metu diegia specialią 22 mln. eurų vertės įrangą kietojo atgautojo kuro deginimui. Manoma, kad jau balandžio pabaigoje jis pakeis maždaug trečdalį anglies.
„Įvertinus investicijų sumą, projektas yra įgyvendinimas etapais. Pirmuoju etapu, kurį planuojama užbaigti balandžio pabaigoje, būtų pakeičiama iki 35 proc. akmens anglies“, – nurodė „Akmenės cementas“.
Anot įmonės, iš nepavojingųjų atliekų paruošto didelės energinės vertės kuro deginimas įmonėje bus didinamas palaipsniui: 2024 metais jis turėtų pakeisti 75 proc., o 2027-ųjų pabaigoje – iki 90 proc. anglies.
Šiuo metu kaip alternatyvus kuras naudojamas džiovintas nuotekų dumblas bei netinkamos naudoti padangos, tačiau juo yra pakeičiama tik iki 10 proc. akmens anglies, nurodė bendrovė.