Alaus akcizai šiemet išaugo, stipraus alkoholio – sumažėjo

Alkoholio akcizų pajamos, 2017-ųjų pradžioje staiga šoktelėjusios dėl būsimo akcizų didinimo, šiemet per keturis mėnesius pirmąjį ketvirtį, palyginti su pernai tuo pat laiku, smuko. Alaus akcizų pajamos šiemet pastebimai išaugo, tačiau tai nekompensavo smukusių stipraus alkoholio akcizų įplaukų.
Alkoholis
Alkoholis / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Alkoholio akcizų pajamos, 2017-ųjų pradžioje staiga šoktelėjusios dėl būsimo akcizų didinimo, šiemet per keturis mėnesius pirmąjį ketvirtį, palyginti su pernai tuo pat laiku, smuko. Alaus akcizų pajamos šiemet pastebimai išaugo, tačiau tai nekompensavo smukusių stipraus alkoholio akcizų įplaukų.

Didmeninė prekyba alkoholiu (remiantis akcizų sandėlių duomenimis) šiemet taip pat traukėsi, rodo naujausi Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys.

Deklaruoti alkoholio akcizai sausį–balandį siekė 92,474 mln. eurų – 16,3 proc. mažiau nei pernai (110,453 mln. eurų). Spiritinių gėrimų akcizų pajamos smuko 25,9 proc. iki 56,858 mln. eurų, tarpinių produktų – 66,6 proc. iki 2,103 mln. eurų, tuo metu alaus akcizai augo 31,3 proc. iki 24,147 mln. eurų, vyno akcizai – 3,2 proc. iki 9,366 mln. eurų.

Sausį-balandį labiausiai sumenko didmeniniai tarpinių produktų pardavimai – 81,6 procento. Vyno realizuota 44 proc., spiritinių gėrimų – 38,6 proc., o alaus – 19,6 proc. mažiau.

Iki 2017-ųjų akcizai buvo didinami palaipsniui, tačiau valdantiesiems „valstiečiams“ nusprendus kovoti su alkoholizmu, jie gerokai padidino akcizus. Nuo praėjusių metų kovo akcizai labiausiai išaugo alui ir vynui – iki 112 proc., o etilo alkoholiui – apie 23 procentais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis