Taip rinkos prievaizdai nusprendė nuraminti visuomenę, kuriai kilo abejonės, ar alkoholinių gėrimų atvaizdai meno kūriniuose gali sukelti rinkos prievaizdų nemalonę.
„Departamentas primena, kad Lietuvos Respublikos Konstitucinis teismas šiuo klausimu jau daugiau nei prieš dešimtmetį yra labai aiškiai nurodęs: nei mokslo darbai, nei informaciniai ar kiti leidiniai, kuriuose pateikiami alkoholio produktų savybių, vartojimo, gamybos, paplitimo tyrimo ar statistiniai duomenys, nei meno kūriniai, kuriuose atsispindi alkoholio produktų gamyba ar vartojimas ir panašūs dalykai, savaime nėra alkoholio reklama.
Ar verslas patikės NTAKD raminimais? Tas pats departamentas 2011 metais komiksų žurnalą „Simpsonai“ leidžiančiai „Media Incognito“ skyrė 1 tūkstančio litų baudą už ten vaizduotą „Duff“ alų. Beje, „Simpsonų“ serialas iki šiol rodomas Lietuvoje.
NTAKD taip pat yra skyręs 10 tūkstančių litų baudą knygos „Miško pasakos“ leidėjai „Alma litera“, nes ten nykštukai parodė ežiukui, kaip iš obuolių pasigaminti sidrą, taip pat aprašytas kalvadosas, kurio išgėrus galima sušilti. Tiesa, teismas vėliau baudą panaikino.
Klausimų verslininkams kyla ir šiandien. Pavyzdžiui, NTAKD išaiškino, kad alkoholinių gėrimų etiketėse „kartu su leistinais elementais gali būti pateikiami vaizdiniai, nesusiję su žmonėmis, emocijomis, psichinės sveikatos išraiška ir t.t.“. Tačiau kai kurių vynų pavadinimai yra žmonių pavardės, jau tapusios prekės ženklais. Pavyzdžiui, Georg Breuer, Zind Humbrecht, Susana Balbo, Reichsratt von Kesselstatt. Alkoholio kontrolės įstatymo pataisose tokių pakeitimų nėra.