„Pastarieji metai šalies gamintojams buvo išbandymų ir sugebėjimų versle pasitikrinimo metai. Šalies ekonomikos pagrindą sudarantis pramonės įmonių produkcijos ir paslaugų eksportas dėl geopolitinės situacijos pasikeitimo Rytuose privertė dalį įmonių žaibiškai reaguoti į pokyčius.
Kai kurios iš maisto pramonės sektoriaus įmonių, eksportavusios iki 20 proc. savo produkcijos, dėl produktų embargo į Rusiją turėjo jį perorientuoti į kitas rinkas, –
pranešime žiniasklaidai cituojamas „Lietuvos metų gaminio 2014“ komisijos pirmininkas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Gediminas Rainys.
2014 m. lietuviškos kilmės prekių eksportas augo 3 procentiniais punktais.
2014 m. eksportas į NVS regioną padidėjo tik 2 proc. Palyginimui – 2013 m. eksportas į NVS rinką išaugo 16 proc. Tačiau Lietuvos eksportuotojai išlaikė stiprias pozicijas ES rinkoje – eksportas į ES regioną (be Latvijos ir Estijos) padidėjo iki 9 proc., o eksportas į Latviją ir Estiją išaugo 8,6 proc.
Geopolitinė krizė NVS regione paskatino Lietuvos verslą ieškoti alternatyvių rinkų už ES ir NVS ribų.
Šiemet eksportas į Kiniją ir Honkongą padidėjo atitinkamai 11 ir 20 proc. Eksportas į Malaiziją išaugo 64 proc.
Eksportas į Kanadą ir Argentiną padidėjo atitinkamai 10 ir 16 proc. Pastebimai išaugo eksporto apimtys į Arabų pusiasalio rinkas.
Tikėtina, kad šie pokyčiai Lietuvos eksporto struktūroje bus ilgalaikiai.