Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo bylą dėl bendrovės „Amber promotions“ veiklos, pažeidžiančios Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas ir priėmė nutarimą skirti bendrovei 13 900 litų baudą. Šiuo atveju, skirdama baudą, Tarnyba vadovavosi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostata, kad bauda už įstatymo pažeidimus negali būti didesnė nei 3 procentai komercinės veiklos subjekto bendrųjų pajamų, o bendrovė savo veiklą Lietuvoje pradėjo tik 2009 m. lapkričio mėnesį, teigiama trečiadienį paskelbtame pranešime spaudai.
„Amber promotions“ siūlo vartotojams 1 savaitei per 35 mėnesių laikotarpį įsigyti teisę naudotis apartamentais Tenerifės saloje, apie tai ne sykį pasakojo 15min.lt (žr. susijusius straipsnius).
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba tyrimą dėl UAB „Amber Promotions“ veiklos atliko, nes gavo 68 vartotojų skundus.„Amber Promotions“ reikalavimą per itin trumpą laiką apsispręsti pasirašyti sutartį bei iš karto tą pačią dieną sumokėti sutartyje nustatytą pinigų sumą (be teisės tokią sutartį sudaryti vėlesnės prezentacijos metu), tinkamą sutarties sąlygų neatskleidimą vartotojai įvertino kaip klaidinimą ir psichologinį spaudimą.
Vartotojų skunduose nurodoma, kad telefonu paskambinęs bendrovės atstovas pirmo pokalbio metu apklausia vartotojus dėl atostogų užsienio šalyse įpročių. Po kurio laiko bendrovės atstovas tiems patiems vartotojams paskambina vėl, nurodydamas, jog vartotojas laimėjo prizą ir pakviečia atvykti kartu su savo sutuoktine (sutuoktiniu) ir loterijos viešbučio patalpose metu ištraukti, kokį konkretų prizą vartotojas laimėjo. Nuvykusiems į prizų traukimą vartotojams bendrovė viešbučio patalpose surengia UAB „Amber promotions“ siūlomų paslaugų pristatymą, kurio metu, lygindama įvairių kelionių organizatorių siūlomų kelionių kainas, reklamuoja savo paslaugas ir intensyviai siūlo jas įsigyti. UAB „Amber Promotions“ reikalavimą per itin trumpą laiką apsispręsti pasirašyti sutartį bei iš karto tą pačią dieną sumokėti sutartyje nustatytą pinigų sumą (be teisės tokią sutartį sudaryti vėlesnės prezentacijos metu), tinkamą sutarties sąlygų neatskleidimą vartotojai įvertino kaip klaidinimą ir psichologinį spaudimą.
Visi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipęsi vartotojai pareiškė norą nutraukti su bendrove sudarytas sutartis ir susigrąžinti įmokas (kiekviena jų – vidutiniškai apie 2000 litų) nemokant bendrovės nustatytų sutarties nutraukimo baudų.
Vartotojai savo skunduose nurodė manę, jog jie kviečiami dalyvauti tik loterijoje, o ne UAB „Amber promotions“ paslaugų pristatyme ir vykdami į ją neturėjo siekio ar tikslo įsigyti bendrovės siūlomą paslaugą. Šiais atvejais, bendrovė pradėdavo derybas dėl sutarčių, kurioms vartotojai nebūdavo pasirengę, nes negalėdavo nei palyginti pasiūlymo kokybės ir kainos su kitais pasiūlymais, nei racionaliai apsvarstyti poreikio įsigyti UAB „Amber promotions“ intensyviai siūlomą paslaugą tariamai geriausiomis sąlygomis.
Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalis nustato, kad komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu. Nesąžininga komercinė veikla dažniausiai pasireiškia kaip klaidinanti arba agresyvi. Vertinant veiklos agresyvumą atsižvelgiama į veiklos laiką, vietą, pobūdį arba intensyvumą. Įstatymas taip pat draudžia apgaulingai tvirtinti, kad produktą bus galima įsigyti tik per ypač trumpą laikotarpį arba kad tik tuo laikotarpiu jį bus galima įsigyti nustatytomis sąlygomis, taip siekiant paskatinti vartotoją nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant vartotojui galimybės ar pakankamai laiko priimti informacija paremtą sprendimą.