Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Perku, nes pigu: ką galima įsigyti ten, kur išpardavimas trunka visus metus?

Įprastai prekybos centrai didelius išpardavimus skelbia žiemą ir pavasarį. Tačiau yra parduotuvių, kur išpardavimas trunka visus metus. Tiesa, ten naujausių kolekcijų drabužių nerasite – reikės pasitenkinti klasikiniais drabužiais arba rūbais iš senesnių kolekcijų.
Išpardavimas prekybos centre sulaukė žmonių antplūdžio
Išpardavimas prekybos centre sulaukė žmonių antplūdžio / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Amerikoje išpardavimų centrai populiarūs jau nuo praėjusio amžiaus ketvirtojo dešimtmečio.  Tačiau Europoje toks verslo modelis paplito visai neseniai. Išpardavimų centruose parduotuvės už nuomą moka mažiau, tačiau joms būtina sąlyga – taikyti prekėms dviženklę nuolaidą.

Tie patys prekės ženklai

Išpardavimų centruose kuriasi tos pačios parduotuvės, kaip ir įprastuose prekybos centruose. Lietuvoje veikia vos vienas išpardavimų centras – „Parkas Outlet“, kuriame įsikūrusios pirkėjams jau pažįstamos parduotuvės.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Avalynės išpardavimas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Avalynės išpardavimas

„Vienas iš sėkmingiausių pavyzdžių – avalynės parduotuvių tinklas „Armitana“. „Parke Outlet“ prieš keletą metų atidarę pirmąją, pigiausio segmento, batų parduotuvę „Žygio batai“, po poros metų ją pertvarkė ir įvedė brangesnio segmento asortimentą, pervadindami parduotuvę į „Batų išparduotuvę“.

Sausio mėnesį „Armitana“ atidarė „Salamander“ išparduotuvę, o birželį duris atvers ir dar viena šių prekybininkų išparduotuvė – „Step Top“. Tad nuo šiol išpardavimų centre bus galima įsigyti avalynės tiek vidutines, tiek aukštesnes pajamas gaunantiems žmonėms“, – 15min.lt sakė  „Parko Outlet“ direktorė Vida Minkštimienė. 

Dalį išparduotuvių pasiūlos visuomet sudaro ir neišparduotas įprastų parduotuvių asortimentas.

Populiariausia išpardavimų centro parduotuvė – „Apranga“. „Rait“ tyrimas parodė, kad joje apsilanko 23 proc. visų išpardavimų centro lankytojų.

„Išparduotuvė viršijo mūsų lūkesčius ir prognozes. Geri parduotuvės rezultatai, trejų metų darbo patirtis „Parke Outlet“ bei auganti apyvarta buvo pakankamas motyvas birželio mėnesį atidaryti dar vieną išparduotuvę“, – sakė „Aprangos“ generalinis direktorius Rimantas Perveneckas.

Antrąją išparduotuvę „Parke Outlet“ šių metų pavasarį atidarė ir „Lėvuo“. Iki šiol išparduotuvių centre veikė pigesnių prekės ženklų – „Esprit“, „Celio“, „Etam“ – išparduotuvė, o nuo šių metų pirkėjai čia gali rasti  „Max&Co”, „Gerry Weber, „Lacoste“, „Taifun“ bei kitų brangių prekės ženklų drabužių.

Drabužiai – seni arba klasikiniai

Įprastai išpardavimai yra skelbiami tuomet, kai norima išparduoti senesnės kolekcijos prekes ir atlaisvinti vietos naujai kolekcijai.

„Žinoma, dalį išparduotuvių pasiūlos visuomet sudaro ir neišparduotas įprastų parduotuvių asortimentas“, – sakė V. Minkštimienė.

Fotolia nuotr./Apsipirkinėjant
Fotolia nuotr./Apsipirkinėjant

Ji pasakojo, kad išpardavimo centruose užsienyje paprastai apie 40 proc. asortimento sudaro specialiai šiems centrams kuriamos kolekcijos – ten galima nusipirkti prekių, kurių nėra įprastoje parduotuvėse. Kitos prekės – drabužių likučiai iš įprastų parduotuvių.

„Parke Outlet“ dalis parduotuvių taip pat užsako prekes iš specialiai išpardavimų centrams kuriamų kolekcijų ar dalį kolekcijos perka specialiai  centrui.

„Tai dažniausiai būna praėjusių sezonų, arba klasikinės kolekcijos, kurios yra nesenstančios ir su minimaliais pakeitimais parduodamos ir įprastose parduotuvėse. Taip asortimentą pildo didžioji dalis išparduotuvių, nes vien iš likučių, liekančių įprastose kolekcijose, neįmanoma suformuoti pilnos dydžių skalės ir pritraukti pirkėjo“, – sakė ji.

Ieško žinomų prekės ženklų

Remiantis „Rait“ tyrimo duomenimis, dauguma gyventojų (57 proc.) išparduotuvių centre lankosi dėl patrauklių pasiūlymų, akcijų ir nuolaidų, 41 proc. – dėl optimalių prekių kainų.

Parduotuvės „Denim Dream“ rinkodaros vadovė Viktorija Kačenauskaitė sakė, kad išpardavimų centruose žmonės dažnai ieško žinomų prekės ženklų, tačiau nebūtinai pačių naujausių produktų.

Kai kurie pirkėjai derina prekes iš įprastų parduotuvių ir išpardavimų centrų, iš pastarųjų pirkdami klasikinius, iš mados neišeinančius drabužius, o iš įprastų parduotuvių įsigydami naujų kolekcijų papuošalų, aksesuarų ar kitų madingesnių daiktų, – sakė V. Minkštimienė.

„Dažniausiai  lankosi pirkėjai, ieškantys žinomų prekės ženklų, bet nebūtinai naujausių kolekcijų. Mūsų išparduotuvės klientai įvairūs – vieni išsirenka daiktą įprastoje parduotuvėje, o sulaukę sezono pabaigos, ieško jo išpardavimų centre. Kiti yra lojalūs tik išparduotuvių klientai ir įprastose parduotuvėse net nesilanko. Tuo tarpu prekybininkams išparduotuvės yra puiki vieta išparduoti prekes, kurių neišperka įprastų parduotuvių lankytojai“, – sakė V. Kačenauskaitė.

Išleidžia tiek pat

V.Minkštimienė pasakojo, kad madingus daiktus mėgstantys pirkėjai juos perka įprastoje parduotuvėse, o klasikinių, nesenstančių daiktų ieško išpardavimų centre.

„Pirkėjai ieško pigių prekių nebūtinai dėl to, kad neturi pinigų, o tiesiog dėl principo nepermokėti už daiktą. Kai kurie pirkėjai derina prekes iš įprastų parduotuvių ir išpardavimų centrų, iš pastarųjų pirkdami klasikinius, iš mados neišeinančius drabužius, o iš įprastų parduotuvių įsigydami naujų kolekcijų papuošalų, aksesuarų ar kitų madingesnių daiktų“, – sakė V. Minkštimienė.

Pasak jos, pigi prekė nereiškia, kad pirkėjas išleis mažiau. Dažnai už tai, ką sutaupė pirkdamas pigesnį daiktą, jis nusiperka dar vieną.

„Nors išleista pinigų suma dažnai būna tokia pat, žmogus jaučiasi sutaupęs, nes už likusius pinigus įsigijo papildomą daiktą. „Outlete“ pirkėjui nereikia ieškoti nuolaidinių prekių arba laukti išpardavimų, nes čia visos prekės yra su nuolaida, o tai leidžia daug lengviau suvokti prekės vertę“, – sakė V. Minkštimienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos