Antrojo karantino parama verslui tikslingesnė ir greitesnė, rodo tyrimas

Dabartinė parama verslui tampa labiau orientuota į daugiausia nuo COVID-19 nukentėjusius sektorius: didėja paramos dalis maitinimo ir kelionių organizavimo sektoriams. Tai rodo pagalbos verslui subsidijų forma pirmojo ir antrojo karantino metu duomenų analizė. Be to, lyginant abiejų karantino laikotarpių pagalbos skirstymo tempą, antrojo karantino subsidijų atveju verslams pagalba teikiama bemaž dvigubai didesniu greičiu, rašoma ministerijos pranešime žiniasklaidai.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

„Akivaizdu, kad pagalba verslui turi būti tikslinga ir efektyvi, todėl padėdami karantino varžomam verslui orientuojamės į labiausiai nukentėjusiuosius ir smulkųjį verslą. Ir šių metų pradžioje startavusios subsidijos tikslingesnės už pavasarines: daugiau dėmesio skiriama apgyvendinimo ir maitinimo verslams, kelionių organizatoriams. Greitu metu startuosiančios naujo paramos etapo priemonės leis paramą skirstyti dar taikliau“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Duomenų analizė rodo, kad antrojo karantino metu labiau remiamas apgyvendinimo ir maitinimo sektorius – paramos dalis, palyginti su pavasariu, išaugo net 14,3 procentinio punkto – iki 20,3 proc. Maitinimo įmonėms skiriamos paramos dalis šiuo metu sudaro 17,2 proc., o pirmojo karantino metu ji tesiekė 4,8 proc. Paramos dalis apgyvendinimo sektoriui sudaro 3 proc. – 1,8 procentinio punkto daugiau nei pirmojo karantino metu.

Maitinimo įmonėms skiriamos paramos dalis šiuo metu sudaro 17,2 proc., o pirmojo karantino metu ji tesiekė 4,8 proc.

Jau dabar apgyvendinimo ir maitinimo sektoriui skirtų subsidijų suma beveik pasiekė per pirmąjį karantiną išdalintą subsidijų lygį – šiuo metu yra paskirstyta net 4,7 mln. eurų, o pagal praėjusį pavasarį pradėjusią veikti subsidijų mikroįmonėms priemonę šiuos sektorius iš viso pasiekė 6 mln. eurų parama.

Kitam ne mažiau nukentėjusiam kelionių organizavimo sektoriui paramos dalis taip pat auga: 1,2 procentinio punkto – iki 2,6 proc. visos paramos gavėjų. Be to, skirta parama šiam sektoriui jau dabar siekia beveik pusę pernai išdalintos sumos: jau skirta 611 tūkst. eurų, o visa pirmojo karantino parama kelionių organizatoriams sudarė 1,4 mln. eurų.

Analizė rodo, kad, palyginti su pavasariu, tikslingiau remiama prekyba. Parama prekybai ne maisto produktais, kuri buvo apribota karantino metu, sudaro 22,2 proc. visų subsidijų, o parama prekybai maisto produktais, kuri per karantiną nėra tiesiogiai ribojama, siekia 1,9 proc. visų subsidijų. Verta paminėti, kad prekybos sektorius pirmauja pagal skirtų subsidijų dalį, kadangi šiame sektoriuje skaičiuojama ir daugiausia veikiančių įmonių. Pavyzdžiui, variklinių transporto priemonių prekybos įmonių šalyje veikia 10 kartų daugiau nei apgyvendinimo veikla užsiimančių įmonių.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Grynieji eurai
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Grynieji eurai

Gamybos sektoriuje paramos dalis augo 8,6 procentinio punkto – iki 12,2 proc., statybos 6 procentiniais punktais – iki 9,1proc., transporto 1,6 procentinio punkto – iki 6,1 proc., administracinės ir aptarnavimo veiklos 1,7 procentinio punkto – iki 5,7 proc.

Lyginant abiejų karantino laikotarpių subsidijų skirstymo tempą, matyti, kad pavasarį subsidijų nukentėjusiems verslams srautas vidutiniškai siekė 450 tūkst. eurų per dieną, o antrojo karantino subsidijų atveju verslams pagalba teikiama bemaž dvigubai didesniu srautu – apie 800 tūkst. eurų per dieną.

Antrojo karantino parama verslui – gerokai platesnė. Pernai pirmojo karantino metu subsidijomis buvo remiamos tik mikroįmonės, dabar paramą gali gauti smulkusis ir vidutinis verslas bei įmonės, kurios turi daugiau kaip 250 darbuotojų.

Duomenų analizė apima subsidijų statistiką iki š. m. kovo 1 dienos. Iki šios dienos patvirtinta 23,3 mln. eurų subsidijų, o parama paskirstyta 10868 įmonėms. Augant paramos apimtims subsidijų proporcijos gali keistis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis