Vos prasidėjus šventinio apsipirkimo bumui, „Revolut“ apklausė šešis tūkstančius vartotojų 10 šalių, kad sužinotų, kokius prioritetus dovanoms teikia ir kokius tikslus kitiems metams sau kelia skirtingų šalių gyventojai.
Dovanos: kokios, kam ir už kiek?
Renkantis ką dovanoti, daugiau nei pusė apklaustų lietuvių teigė ieškantys kažko pagal to žmogaus skonį, net 28 proc. sakė, jog pasitikslina dėl norimos dovanos ir su pačiu dovanos gavėju. Klausti, ką norėtų gauti dovanų gana įprasta ir Švedijoje (23 proc.) ir Norvegijoje (27 proc.), o štai Italijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje – priešingai, taip besielgiantys teigė vos 10 proc. respondentų.
Trečdalis apklaustųjų Lietuvoje daugiausia pinigų ketina skirti dovanai savo partneriui, 23 proc. brangiausią dovaną dovanos tėvams, 19 proc. apklaustųjų daugiausia pinigų skirs vaikų dovanoms. Daugiausia pinigų partnerio dovanai ketina skirti ir daugiausia apklaustųjų Norvegijoje (44 porc.), Danijoje (42 proc.), Lenkijoje (40 proc.).
38 proc. apklausoje dalyvavusių lietuvių teigė, kad atskirai dovanoms netaupo, perka jas iš einamųjų išlaidų, 23 proc. teigė sekantys ir kontroliuojantys išlaidas programėlėje išmaniajame telefone, o 15 proc. tikino taupantys išmaniai – apvalindami išlaidas pirkiniams ir taip kiekvieno atsiskaitymo metu dalį pinigų atsidėdami santaupoms.
Naujaisiais metais – daugiau dėmesio ir pinigams, ir artimiesiems
Įvardydami savo naujųjų metų pažadus dauguma apklaustųjų Lietuvoje teigė ketinantys atsakingiau valdyti savo pinigus (40 proc.), išmokti ką nors naujo (36 proc.), daugiau laiko skirti artimiesiems (28 proc.) bei pagerinti savo psichinę sveikatą (25 proc.).
Kalbėdami apie finansinius tikslus apklaustieji Lietuvoje dažniausiai įvardijo norą sutaupyti daugiau pinigų, tai nurodė daugiau nei pusė apklaustųjų. 43 proc. svarbiausią finansinį tikslą kėlė pasyvių pajamų gavimą, 34 proc. teigė norintys daugiau sužinoti apie investavimą į akcijas, panašiai tiek planuoja pradėti domėtis kriptovaliutomis.
Naujuosius metus 38 proc. respondentų planuoja sutikti namuose su šeima ir artimaisiais, 20 proc. planuoja kelionę, dar tiek pat teigė, kad dar neturi konkrečių planų.