Tokį Lietuvos pirkėjo portretą atskleidė naujojo didcentrio „Prisma“ atlikta vartotojų apklausa internetu.
Apklausos duomenimis, prekės kainą, kaip svarbų veiksnį renkantis apsipirkimo vietą, nurodė 9 iš dešimties (89 proc.) tyrimo dalyvių. Vos mažiau, 86 proc., prekybos centro „Prisma“ apklaustų vartotojų kaip svarbų kriterijų sprendžiant, kur įsigyti kasdienio vartojimo prekių, nurodė gerą asortimentą, reikalingų prekių pasiūlą. Parduotuvės vietą, kaip svarbią aplinkybę sprendžiant, kur apsipirkti, nurodė 69 proc. respondentų. Tarp veiksnių, kuriuos kaip svarbius nurodė daugiau nei pusė apklaustų internautų, taip pat pateko galimybė apsipirkti vienoje vietoje ir įsigyti didelį prekių kiekį (59 proc.), patogus ir aiškus parduotuvės planas (58 proc.) bei savaitgaliais ir šventinės prekybos metu siūlomi ypatingi gaminiai bei idėjos (51 proc.).
„Mūsų atliktos apklausos rezultatai rodo, kad įsigydami kasdienio vartojimo prekių vartotojai Lietuvoje pirmenybę teikia dideliems prekybos centrams, galintiems pasiūlyti platų prekių asortimentą, visas būtinas prekes vienoje vietoje ir, svarbiausia, prieinamą kainą. Priešingai nei įprasta Skandinavijos šalyse, į šiuos prekybos centrus vykstama ne kartą per savaitę, o vos ne kasdien“, – sako Suomijos kompanijos SOK antrinės bendrovės „Prisma LT“ generalinė direktorė Anu Huuska.
Pasak jos, daugiausia (43 proc.) prekybos centro „Prisma“ apklaustų žmonių nurodė įsigyjantys kasdienių prekių 3–4 kartus per savaitę. Vos trečdalis jų (31 proc.) būtiniausių produktų vyksta 1–2 kartus ir beveik ketvirtadalis (23 proc.) – 5–7 kartus per savaitę.
Vartotojų apklausa internete, kurioje iš viso dalyvavo beveik 200 respondentų, taip pat atskleidė, kad maisto pirkimu šeimose dažniausiai rūpinasi moterys, apsipirkti vykstančios vienos ar su vaikais. Taip teigė daugiau nei trečdalis (35 proc.) respondentų. 29 proc. nurodė, kad jų šeimoje maisto produktus įprastai perka suaugę šeimos nariai. Maistą perkantys su visa šeima nurodė ketvirtadalis (25 proc.) apklaustų internautų. Tuo tarpu šeimų, kuriose būtiniausių produktų pirkimu rūpintųsi vyrai, mažuma – tokį atsakymą pateikė vos 8 proc. respondentų.