„Visuomeninėje asociacijoje akcininkų nėra, o bankas anketos nepriima, jeigu neužpildai grafos apie akcininkus. Ir taip pasaka be galo. Neužpildžius anketos iki Naujųjų metų, įmonės atsiskaitymai buvo sustabdyti“, – 15min teigė V.Valiukevičius.
Tačiau „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius tikino, kad „Swedbank“ interneto banke pateikiamas klientų klausimynas juridiniams asmenims yra pritaikytas pildyti visų teisinių formų juridiniams asmenims.
„Interneto banke esančiame klausimyne yra nurodoma, kad klientams pažymėjus nesant fizinių asmenų, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai turi arba kontroliuoja daugiau negu 25 proc. kliento akcijų ar balsavimo teisių, arba kurie tiesiogiai ar netiesiogiai kontroliuoja klientą kitais būdais – prašome pateikti tik informaciją apie kliento vyresniojo vadovo pareigas einantį fizinį asmenį (pavyzdžiui, valdybos narį / vadovą)“, – aiškino jis.
Be to, S.Abraškevičius teigė, kad apie poreikį užpildyti klausimyną klientas informuojamas keliais komunikacijos kanalais, o užpildymui suteikiamas pakankamai ilgas laikotarpis ir nurodoma data, iki kada tai turėtų būti padaryta.
„Neužpildžius klausimyno, bankas vadovaudamasis teisės aktais negali teikti visų ar dalies paslaugų“, – dėstė jis.
Kaip teigė pats V.Valiukevičius, šiuo metu jis porai mėnesių yra išvykęs iš Lietuvos ir apsilankyti fiziniame banko skyriuje, kad išspręstų problemą, neturi galimybės.
„Tai reiškia, kad porą mėnesių bus sustabdyta įmonės veikla, darbuotojai negaus atlyginimų, asociacija negalės vykdyti tradicinių renginių“, – akcentavo „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ asociacijos prezidentas.
Porą mėnesių bus sustabdyta įmonės veikla, darbuotojai negaus atlyginimų, asociacija negalės vykdyti tradicinių renginių“, – teigė V.Valiukevičius.
Lietuvos bankas: bankas turi pažinti savo klientus
Lietuvos banko Pinigų plovimo prevencijos skyriaus specialistė Auksė Trapnauskaitė aiškino, kad Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme yra įtvirtintas reikalavimas finansų įstaigoms tinkamai pažinti savo klientus.
„Nustatyti kliento ir naudos gavėjo asmens tapatybę, gauti informaciją apie dalykinių santykių tikslą ir pobūdį, nuolat atnaujinti turimą kliento pažinimo informaciją, vykdyti nuolatinę kliento dalykinių santykių stebėseną, siekiant užtikrinti, kad vykdomi sandoriai atitiktų finansų įstaigų turimą informaciją apie klientą, jo verslą, rizikos pobūdį ir lėšų šaltinį ir t.t.“, – 15min vardijo ji.
Būtent dėl to bankų klientų prašoma užpildyti vadinamąsias kliento pažinimo anketas, kuriose reikia pateikti informaciją apie, pavyzdžiui, kliento juridinio asmens akcininkus, nuosavybės struktūrą, vykdomą veiklą, verslo partnerius, planuojamas atlikti apyvartas, sąskaitos atidarymo tikslą, dalyvavimą politikoje ir pan.
„Nors Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymas nereglamentuoja konkrečių klientams užduodamų klausimų turinio ar apimties, tačiau bankai turi teisę nusistatyti vidines rizikos valdymo taisykles bei prašyti reikiamų duomenų ir informacijos, kurie jiems yra būtini siekiant tinkamai pažinti savo klientą“, – teigė A.Trapnauskaitė.
Be to, ji atkreipė dėmesį, jeigu klientas vengia bendrauti su banku arba atsisako pateikti papildomą informaciją, bankas turi teisę apriboti finansinių paslaugų teikimą tokiam klientui, ar atsisakyti tęsti dalykinius santykius su tokiu klientu.
Užpildyti anketas prašo ir kiti bankai
Ne tik „Swedbank“ savo klientų prašo užpildyti juridinio asmens anketas. Tą daro ir kiti bankai.
„Juridinio asmens anketa yra pildoma visais atvejais prieš pradedant dalykinius santykius su juridiniu asmeniu, t. y. kai juridinis asmuo nori tapti banko klientu. Taip pat anketą prašome užpildyti periodiškai atnaujindami esamų klientų duomenis“, – aiškino „Seb“ banko komunikacijos projektų vadovė Leontina Zabarauskienė.
„Luminor“ banko komunikacijos vadovė Giedrė Bielskytė paaiškino, kada nutraukiami dalykiniai santykiai su klientu.
„Jeigu mūsų klientas vengia arba atsisako pateikti prašomos informacijos, mes turime prievolę sustabdyti kliento operacijas (pagal minėtus pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo bei kitų teisės aktų reikalavimus). Negavę prašomos informacijos galime nutraukti dalykinius santykius su klientu, kaip tai numatyta teisės aktuose“, – teigė ji.
Negavę prašomos informacijos galime nutraukti dalykinius santykius su klientu, kaip tai numatyta teisės aktuose, – teigė G.Bielskytė.
Tą patį sakė ir Šiaulių banko Rinkodaros ir komunikacijos departamento komunikacijos specialistė Monika Rožytė.
„Klientui neužpildžius anketos prieš dalykinių santykių pradžią, bankas nepradeda dalykinių santykių, o dalykinių santykių metu neatnaujinus informacijos kliento pažinimo anketoje – inicijuoja dalykinių santykių nutraukimą“, – tikino ji.