2023 08 01

Ar recesija Lietuvoje jau baigėsi? Ekonomistai atsako, ar dar laukti sudėtingo rudens

Lietuvai šių metų pradžioje pasinėrus į techninę recesiją, ekonomistai ir verslas ne kartą įspėjo apie laukiantį sunkų rudenį. Visgi antrąjį šių metų ketvirtį šalies bendrasis vidaus produktas (BVP), palyginus su praėjusiu ketvirčiu, paaugo net 2,8 proc. Ką tai reiškia: ar recesija šalyje jau baigėsi, ar tik trumpam išėjo vasaros atostogų?
Ženklai, parodantys recesiją
Ženklai, parodantys recesiją / 123RF nuotr.

Nors liepos mėnesio pirmadienis kai kam reiškia pasibaigusias atostogas, o daugeliui – pasibaigusį savaitgalį, šis pirmadienis reiškia ir dar vieną pabaigą – techninės recesijos Lietuvoje.

Techninė recesija fiksuojama, kai du ketvirčius iš eilės BVP rodiklis krenta. Taip Lietuvoje nutiko metų sandūroje: 2022 m. ketvirtą ketvirtį palyginus su trečiuoju šalies BVP smuko 0,5 proc., o 2023 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su 2022 m. ketvirtuoju ketvirčiu, krito 2,1 proc.

VIDEO: Ekonomistas A.Bartkus atsakė, ko tikėtis rudenį ir ar išlipsime iš recesijos balos sausi

Tačiau jau antrąjį šių metų ketvirtį realusis Lietuvos BVP augo 0,6 proc., palyginus su pernai tuo pačiu metu, ir 2,8 proc., palyginus su ankstesniu ketvirčiu, paskelbė Valstybės duomenų agentūra.

Tai – vienas geriausių pasiekimų euro zonoje. Beje, pirmadienį į augimo kelią grįžo ir pagrindinės Lietuvos eksporto krypties – euro zonos – ekonomika, antrąjį ketvirtį augusi 0,3 proc., palyginus su ankstesniais trimis mėnesiais, atskleidė „Eurostat“ duomenys.

Tad, ką tai reiškia? Ar ilgą laiką prognozuotos ryškesnės recesijos, kai iš statistikos lentelių sunkmetis persikels ir į gyventojų pinigines, pavyks išvengti? O gal šie pozityvūs ženklai – tik trumpas vasaros atokvėpis prieš sunkų rudenį?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis