Artėja nauja draudimų banga: „valstiečiai“ nori vaistus paslėpti nuo lentynų, uždrausti vaistinių reklamą

Vaistai negali būti laikomi matomoje vietoje, nes tai skatina jų vartojimą. Turi būti uždrausta pranešti apie kainos sumažinimą, o vaistų reklama apskritai turi būti panaikinta. Tokią Farmacijos įstatymo pataisą pateikė „valstiečiai“ Stasys Tumėnas ir Arūnas Gumuliauskas.
Prekybos centras
Prekybos centras / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Parlamento naujokai įsitikinę, kad tik tokiais metodais galima sumažinti „didėjantį vaistų vartojimą“. Seimo nariai nerimauja, kad vaistai vartojami neracionaliai, pasak jų, didėja ir apsinuodijimų skaičius. Todėl naujas draudimas, pasak „valstiečių“, gali pakeisti situaciją.

„Vaistiniai preparatai mažmeninės prekybos vietose turėtų neskatinti jų įsigyti be reikalo, todėl turėtų būti nelaikomi gyventojams matomoje vietoje, juos turėtų galėti įsigyti tik pilnamečiai asmenys“, – argumentuoja įstatymo pataisą S.Tumėnas ir A.Gumuliauskas.

Be to, mažmeninės prekybos vietose siūloma leisti įsigyti tik vieną pakuotę vaistinių preparatų. Dabar toks draudimas taikomas tik kai kuriems vaistams.

Be to, pasak parlamentarų, turi būti „draudžiama vaistinius preparatus išdėti gyventojams matomoje vietoje, nurodyti kainų etiketėse bei kitose informacijos pateikimo vietose vaistinių preparatų kainų sumažinimą“. Taigi vaistinės negalėtų rodyti taikomų kainų akcijų, panašiai kaip parduotuvės alkoholio prekyboje.

„Valstiečiai“ siūlo uždrausti prekiauti vaistais toms įmonėms, kurios pardavinėja alkoholinius gėrimus. O vaistus siūloma parduoti tik sulaukusiems 18 metų, dabar amžiaus riba – 16 metų.

Seimo nariai siūlo visiškai uždrausti ir vaistinių reklamą žiniasklaidoje.

Beje, tai ne pirmas valdžios bandymas uždrausti vaistinių reklamą. Panašus pasiūlymas buvo įregistruotas ir 2009 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis