Komerciniai bankai kaip įmanydami perša mokėjimo planus klientams ir siūlo pasirinkti pagrindinę sąskaitą jų banke. Didelė dalis Lietuvos gyventojų turi bent kelias sąskaitas skirtinguose bankuose, tačiau nuo šiol jos bus privalomai apmokestintos.
Pasirinkti – lyg šeimos gydytoją
Pavyzdžiui, viename banke galite turėti ir penkias sąskaitas ir už tai mokėsite 70 centų, tačiau jei sąskaitas turite trijuose bankuose, kas mėnesį reikės mokėti 2,10 Eur.
„Nauja tvarka yra panaši į gydymo įstaigos pasirinkimą – turite oficialiai pasirinkti vieną instituciją, bet niekas nedraudžia gydytis ir privačiose įstaigose, tik reikia suprasti, kad tai papildomai kainuos“, – paaiškino „Nordea“ komunikacijos vadovas Vaidotas Cucėnas.
Pasak SEB banko prezidento pavaduotojo ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus Vaido Žagūnio, klientams bus palankiausia pasirinkti vieną savo pagrindinį banką ir, jei gaudavo bent vieną pervedimą į sąskaitą, nuolat naudotis jo paslaugomis už fiksuotą mokestį per mėnesį.
Tuo tarpu „Swedbank“ primena, kad jeigu klientas turi kelias sąskaitas ir nėra užsisakęs paslaugų plano, jis turi galimybę nereikalingą sąskaitą uždaryti internetu arba paskambinęs telefonu.
Siūlo uždaryti sąskaitas
Nuo vasario 1 d. bankai ir kredito unijos privalės suteikti galimybę vartotojams būtiniausias mokėjimo paslaugas gauti už ribotą kainą. Lietuvos bankas nustatė ir ribą – 1,50 euro. Bankas skelbia, kad pagrindinės mokėjimo sąskaitos gali užtekti viskam.
„Klientams patartina įvertinti, ar jiems būtinos kitos turimos sąskaitos, ypač tuo atveju, kai joms taikomi administravimo mokesčiai. Gali būti racionalu nereikalingas papildomas sąskaitas tiesiog uždaryti“, – skelbia Lietuvos bankas.
Tą patį teigia ir komerciniai bankai, kurie, galima suprasti, nenori, kad juos užplūstų nepatenkinti klientai – nenaudojamos sąskaitos juk bus apmokestintos. Praėjus kuriam laikui klientas nemaloniai nustebs sužinojęs, kad yra skolingas.
„Neaktyvias sąskaitas rekomenduojama uždaryti, nes jos nebebus nemokamos, net ir tuo atveju jei neatliekate pavedimų ir nesinaudojate to banko paslaugomis“, – perspėjo „Nordea“ atstovas V.Cucėnas.
Todėl bankai kaip įmanydami ėmė siūlyti paslaugų planus ir taip vilioti klientus pasirinkti pagrindinę sąskaitą būtent jų banke. Šie siūlo užsisakyti pagrindinę mokėjimo sąskaitos paslaugą už 1,5 euro, tačiau papildomai siūlo ir kitus planus.
Siūlo įvairius planus
Pavyzdžiui, „Swedbank“ planus „Patogu“ (1,7 Eur/mėn) ir „Patogu plius“ (2,90 Eur/mėn) siūlo jau nuo gruodžio mėnesio. Paslaugų planus jau yra užsisakę daugiau nei 130 tūkst. banko klientų.
SEB banke populiariausias paslaugų planas SUMANU nuo vasario kainuos 1 Eur vietoj 1,45 Eur, tiesa, tiems, kurie pajamas perveda į banko sąskaitą SEB banke.
Bankai nuolaidomis vilioja senjorus ir jaunimą, jiems siūlo planus pigiau arba apskritai nemokamai.
„Šiuo metu Lietuvoje mokosi 133 000 studentų, gyvena 719 000 senjorų, kuriems per 60 metų ir yra 518 000 vaikų. Manome, kad šiam segmentui reikėtų suteikti palankesnes sąlygas, kadangi tai yra didelė gyventojų grupė“, – sako V.Cucėnas.
Nieko nenorintiems – 70 centų mokestis
Tikėtina, kad dalis bankų klientų nesirinks jokio plano. Vieni nematys tam poreikio, kiti apskritai nesidomi. Tačiau bankai įspėja – klientai, nenorintys užsisakyti paslaugų plano, banko paslaugomis gali ir toliau naudotis mokėdami už jas atskirai. Tokiu atveju kiekvienai kliento sąskaitai taikomas minimalus kasdienių paslaugų mokestis – 0,7 Eur/mėn.
Šis mokestis apima sąskaitų atidarymą, tvarkymą bei uždarymą ir neribotą mokėjimų eurais įskaitymą, kuriam anksčiau buvo taikomas įkainis už kiekvieną operaciją.
Pavyzdžiui, anksčiau SEB banke klientas mokėdavo atskirą sąskaitos tvarkymo mokestį (0,29 Eur/mėn.) ir dar už kiekvieną lėšų įskaitymą į savo sąskaitą iš kito banko (0,41 Eur). Taigi vidutiniškai vieną lėšų įskaitymą per mėnesį į sąskaitą gaunantis asmuo sutaupys.
Bet dauguma, regis, jau domisi naujais planais. „Nuo praėjusių metų lapkričio vidurio stebime klientų susidomėjimą. Paslaugų planus klientai užsako pildydami el. registracijos formą, skambindami į Kontaktų centrą ir apsilankydami banko skyriuose“, – pasakojo SEB prezidento pavaduotojas ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius V.Žagūnis.