Tiesa, ankstyvą kalėdinę prekybą nutarė pradėti ne visi prekybininkai. Vieni principingi, aiškino, kad laikysis tradicijų ir stengsis išlaikyti „įprastą gyvenimo ritmo cikliškumą“, kiti priešingai, tikina pastebintys, kad tiek Vakarų šalyse, tiek Lietuvoje kalėdinė prekyba pradedama vis anksčiau, tad stengiasi neatsilikti.
Ruoštis šventėms pirkėjai nori iš lėto
„Kesko Senukai Lithuania“ bendrovės atstovai tikino, kad jau tapo įprasta kalėdinę prekybą pradėti vis anksčiau. Esą tai siejama su kintančiais pirkėjų įpročiais.
„Ruoštis svarbiausioms metų šventėms pirkėjai nori iš lėto, ramiai apgalvodami pirkinius, mėgaudamiesi šventiniu laikotarpiu, išvengdami paskutinės minutės skubos. Natūralu, kad ilgėjant vakarams bei daugiau laiko praleidžiant namuose, norisi juose sukurti daugiau jaukumo. Tad pirkėjai ieško naujų dekoro elementų, aktyviai perka lempučių girliandas, skirtas naudoti tiek vidaus patalpose, tiek išorėje. Renkasi ir dirbtines eglutes, jų stovus, kalėdinius žaisliukus, įvairius eglučių papuošimus bei namų dekoracijas“, – į 15min klausimus atsakė „Kesko Senukai Lithuania“ atstovai.
„Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė taip pat tikino pastebinti, kad pirkėjai mėgsta didžiosioms metų šventėms ruoštis iš anksto.
„Visgi dažnai šventinis biudžetas susideda ne tik iš maisto kalėdiniam stalui, bet ir dovanų, dekoracijų. Tad tikrai kasmet pirkėjai skaičiuoja, iš anksto dairosi įvairių akcijų ir pasiūlymų, stengiasi pirkti viską ne vienu metu, tokiu būdu skaido savo išlaidas“, – 15min kalbėjo E.Krasauskienė.
Kalėdinių pirkinių pikas – dar laukia
Nors startavusi kalėdinė prekyba įneša pokyčių klientų prekių krepšeliuose – juose dažniau sutinkami šventiniai pirkiniai – aktyviausias kalėdinių pirkinių pikas, anot „Kesko Senukai Lithuania“ atstovų, dar tik laukia.
Tiesa, stebima ir nauja tendencija: Lietuvoje itin anksti apie pasiruošimą kalėdiniam laikotarpiui pradeda galvoti įmonės, kurios iš anksto ieško dekoracijų savo biurams bei verslo patalpoms, dairosi dovanų darbuotojams, verslo partneriams.
Kalėdinę prekybą pradės lapkričio mėnesį
„Rimi“, anot E.Krasauskienės, kalėdinį asortimentą ketina pasiūlyti kaip ir kasmet – lapkričio mėnesį.
Prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė taip pat 15min informavo, kad kalėdinė prekyba prasidės tik po Vėlinių. Tačiau pažymėjo, kad didžioji dalis kalėdinių prekių – jau sandėliuose ir ruošiasi kelionei į parduotuves.
„Esame lietuviškas prekybos tinklas, sukurtas ir užaugęs čia, todėl stengiamės išlaikyti gyventojams įprastą gyvenimo ritmo cikliškumą. Kalėdoms pirkėjai pradeda ruoštis po Vėlinių, tad mes stengiamės, kad tuomet jau atėję pas mus galėtų pradėti planuoti dovanas, namų puošimą, o vėliau ir šventinį stalą“, – pažymėjo I.Trakimaitė-Šeškuvienė.
Jos pastebėjimu, gyventojai Kalėdoms intensyviausiai pradeda ruoštis lapkričio pabaigoje. Pirmiausia, pirkėjai žvalgosi namų dekoro, papildo savo papuošimų eglei kolekcijas, renkasi girliandas, atnaujina indus, derina staltieses ir servetėles.