Audinių augintojai prašo paramos, kitaip migdys jauniklius

Nuo koronaviruso krizės nukentėję žvėrelių augintojai prašo kelių milijonų eurų paramos, kitu atveju žada migdyti dalį neseniai atvestų jauniklių.
Kailinių žvėrelių ūkyje
Kailinių žvėrelių ūkyje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„1,2 mln. audinių jauniklių atsivesta ir reikia 3-4 mln. eurų lėšų auginimui. Jaunikliai jau pradeda ėsti ir kai kuriems ūkiams gresia jauniklių migdymas, nes nepajėgs jų dėl lėšų stygiaus iššerti“, – Kaimo reikalų komitete šią savaitę teigė Lietuvos žvėrelių augintojų asociacijos vadovas Česlovas Tallat-Kelpša.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kailinių žvėrelių ūkyje
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kailinių žvėrelių ūkyje

„Mūsų šaka labai nukenčia“, – pridūrė jis. Pasak pusšimtį audinių augintojų vienijančios asociacijos vadovo, gavus paramą, jauniklių išlaikymui tektų bent po 3-4 eurus.

„Pagalba turi ateiti ir šiam sektoriui ir ši parama turi būti nedelsiant skiriama“, – teigė komiteto vadovas Andriejus Stančikas.

Komiteto narės Rasos Petrauskienės žiniomis, Danijoje už vieną žvėrelį valstybė skiria 23 eurų paramą.

Šalies žvėrelių augintojams, pasak Č.Tallat-Kelpšos, iki metų pabaigos reikia apie 12 mln. eurų tik pašarams, o įvertinus kitas sąnaudas – 24-30 mln. eurų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Česlovas Tallat-Kelpša
Luko Balandžio / 15min nuotr./Česlovas Tallat-Kelpša

Jis BNS nurodė, kad balandį žvėrelių augintojams vis tik pavyko trečdaliu kritusiomis kainomis parduoti kelis procentus produkcijos, tuo metu kovą realizuota apie trečdalis produkcijos.

„Žmonėms dabar ne kailiai galvoje. Supirkėjai gali pristabdyti kailiukų pirkimą“, – BNS teigė asociacijos vadovas.

Jis neabejoja, kad dėl koronaviruso krizės bankrutuos ne vienas audinių augintojas. Jo duomenimis, dabar šalyje yra apie 70 ūkių, auginančių audines.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis