Vyriausybė antradienį pristatė metinį biudžetą ir taip pat kito dešimtmečio išlaidų planą, kuriuo, be kita ko, siekiama užtikrinti tolesnį ekonomikos augimą, o Australijos ekonomika recesijos išvengia jau 25 metus ir šis ekonomikos plėtros laikotarpis yra ilgiausias pasaulyje.
Tačiau pastaraisiais metais investicijos į išteklius gerokai sumažėjo, neapibrėžtumas darbo rinkoje vartotojus paskatino atsargiau leisti pinigus, o griežtesnės skolinimo taisyklės prislopino augimą būsto statybos rinkoje.
Trys tarptautinės kredito reitingų įmonės jau ne vieną mėnesį įspėja, kad Australija gali prarasti savo kredito reitingą AAA, jeigu šalies finansų padėtis pablogės.
Tad vyriausybė antradienį pareiškė prognozuojanti, kad biudžeto deficitas 2017–2018 finansiniais metais sieks 29,4 mlrd. Australijos dolerių (21,6 mlrd. JAV dolerių), tačiau jau 2020–2021 finansiniais metais jį pakeis perteklius.
Šis tikslas, pasak vyriausybės, bus pasiektas tikslingai mažinant išlaidas ir didinant mokesčius. O ekonomikos plėtra bus skatinama investuojant į infrastruktūrą ir sumažinant pelno mokestį nuo maždaug 30 iki 25 procentų.
Vien antrojo Sidnėjaus oro uosto statybai, kuri turėtų būti užbaigta iki 2026 metų, vyriausybė planuoja skirti 5,3 mlrd. Australijos dolerių.
O krovininiams traukiniams skirtai geležinkelio linijai, kuri sujungs Melburną ir Brisbeną, numatyta 8,4 mlrd. Australijos dolerių. Milijardai taip pat bus investuoti į kitus kelių ir geležinkelių projektus.