„Verslo žinios“ penktadienį rašo, kad krovinių ir keleivių vežėjai nuogąstauja, jog šitiek kylantys mokesčiai padidins naštą, kuri netrukus gali kilstelti ir paslaugų kainas.
Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktoriaus Šarūno Baublio, didinti mokesčius nuspręsta norint, kad kelių naudotojai ir teršėjai padengtų kelių infrastruktūros kūrimo sąnaudas, daromą žalą.
„Šiandien už automobilių valdymą, turėjimą, naudojimąsi kelių infrastruktūra surenkama apie 120 mln. litų per metus, iš jų tik apie 70 mln. litų – kelių naudotojo mokesčio, kai valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti šiais metais skirta 267 mln. litų“, – teigė Š.Baublys.
Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius skaičiuoja, kad nuo 2012 metų vilkikui mokestis didėja dvigubai ir tai ryškus pakilimas.
„Viskas užkraunama ant sunkiojo transporto, tačiau jis ir taip daug įvairių mokesčių sumoka: naudotojo, transporto priemonės savininko mokestį, pirkdami degalus mokame ir akcizą. Šis žingsnis nepridės daug pinigų valstybei, bet tai reikšmingai padidins naštą vežėjams, kuriems ir taip šis periodas nėra lengvas“, – sakė A.Kondrusevičius.
Beveik 200 autobusų parką turinčios bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas svarsto, kad sumos, kurias padidėjus mokesčio dydžiams teks sumokėti, įmonei bus reikšmingos, o tiek, kiek didėja mokesčiai, tiek blogėja įmonių finansinė padėtis.
„Galvojame apie vidinius rezervus, tačiau jei nebus kitos galimybės, teks branginti bilietus“, – sakė jis.
Ministerijos duomenimis, per pastaruosius penkerius metus kelių naudotojo mokesčio kasmet surenkama vidutiniškai po 72 mln. litų. Padidinus naudotojo mokesčio dydžius, o vinječių pardavimo apimčiai išlikus tokiai kaip 2010 metais, papildomai per metus būtų surenkama apie 65 mln. litų.