Lietuvos apeliacinis teismas BNS patvirtino, kad toks bendrovės prašymas gautas lapkričio pradžioje. Kol ieškinys bus išnagrinėtas, skolos išieškojimo vykdymą teismas lapkričio 9-ąją laikinai sustabdė.
Spalio 5-ąją tas pats teismas pripažino, kad Lietuvoje gali būti vykdomas Tarptautinių prekybos rūmų arbitražo sprendimas, pagal kurį „Aviabaltika“ turi sumokėti 739,3 tūkst. eurų skolą, 150 tūkst. JAV dolerių (apie 143 tūkst. eurų) arbitražo rinkliavą ir 101,5 tūkst. Šveicarijos frankų (apie 105 tūkst. eurų) bylinėjimosi išlaidų.
Apeliacinis teismas liepą taip pat areštavo apie 980 tūkst. eurų vertės „Aviabaltikos“ turto.
Anot teismo, „Aero Delta Sarl“ ir „Aviabaltika“ bendradarbiauja pagal 1997 metų sutartį, 2018-aisiais bendrovės sudarė papildomą susitarimą dėl Kauno įmonės skolos grąžinimo.
2019 metų rugpjūtį Alžyro įmonė dėl negrąžinamos skolos sutartį nutraukė, nors „Aviabaltika“ siekė partnerius įtikinti, kad ją grąžins, o po metų nurodė, kad turi laikinų sunkumų dėl Covid-19 pandemijos. Nuo tada Kauno įmonė nustojo mokėti skolą, o 2021-ųjų vasarį pradėjo ją neigti, rašoma nutartyje.
Registrų centrui pateiktame 2022 metų veikos aiškinamajame rašte „Aviabaltika“ nurodo, kad jos reikalaujama sumokėti 776 tūkst. eurų komisinių už tarpininkavimo paslaugas, tačiau įmonė su tuo nesutinka, nes paslaugos suteiktos netinkamai, vis dėlto galimiems įsipareigojimams buvo sukaupusi beveik 600 tūkst. eurų.
Teismo nutartyje dėl arbitražo sprendimo vykdymo Lietuvoje teigiama, kad „Aviabaltika“ nesutiko su ginčo nagrinėjimu arbitraže, nes, anot jos, tarp šalių egzistavo dvi sutarčių versijos, kurios numatė skirtingą ginčų sprendimo tvarką, arbitražo procesas esą neatitiko šalių susitarimo.
Tačiau teismo vertinimu, jei tarp šalių ir buvo sudaryti du sutarties variantai ir joms galiojant negalima teigti, kad šalys nėra susitarusios ginčus spręsti arbitraže.
Registrų centro duomenimis, „Aviabaltikos“ pajamos pernai mažėjo dukart iki 6,3 mln. eurų (2021 metais – 12,98 mln. eurų), bendrovė uždirbo 130 tūkst. eurų grynojo pelno (74 tūkst. eurų).
Veiklos ataskaitose įmonė nurodo, kad jos veiklą gerokai apsunkino karas Ukrainoje, kurioje anksčiau buvo remontuojama dalis sraigtasparnių agregatų, taip pasunkėjo prekyba orlaivių detalėmis, kurios yra dvigubos paskirties, sutriko jų tiekimas, o dėl tarptautinių sankcijų sustiprinta atsiskaitymo kontrolė finansų įstaigose.