Atidžiai padėtį stebinčios finansų ir kredito įstaigos primena, kad klientai, patyrę finansinių problemų dėl koronaviruso situacijos – pavyzdžiui, sumažėjus atlyginimui, netekus pajamų šaltinio, reikšmingai kritus apyvartai, – turėtų neatidėliodami kreiptis konsultacijos į savo finansinių paslaugų teikėją. Šis suteiks visą reikalingą pagalbą ir padės rasti tinkamiausius individualius sprendimus laikiniems sunkumams įveikti.
Pavasarį visi Lietuvoje veikiantys bankai buvo priėmę sprendimą sunkumus patiriantiems klientams taikyti paskolų moratoriumą, kurio metu buvo taikomas supaprastintas įmokų atidėjimo procesas. Moratoriumo metu atidėti įsipareigojimai nustatytu taikymo laikotarpiu banko nėra traktuojami kaip pertvarkomi ir atidėjiniai šiai sumai nėra formuojami. Pavasarį išmoktos pamokos šiuo metu leidžia bankams paskolų administravimą tęsti įprasta tvarka ir pagelbėti su sunkumais susidūrusiems žmonėms bei įmonėms įprastomis priemonėmis.
LBA ekspertų vertinimu, susiklosčiusią padėtį galima sieti su greitu Lietuvos ekonomikos atsigavimu nuo pandemijos poveikio. Antrojo karantino situacija parodė, kad finansinių įsipareigojimų turintys Lietuvos gyventojai bei įmonės prisitaikė prie šiemet susiklosčiusių neįprastų aplinkybių. Atsakingas finansinis elgesys amortizavo pirmojo karantino sukeltą šoką ir minimizavo įmokų atidėjimo poreikį.
Nuo kovo vidurio, kai šalyje buvo įvestas karantinas dėl COVID-19, iki rugsėjo pabaigos kredito įstaigų suteikta galimybe laikinai atidėti paskolų grąžinimą pasinaudojo iš viso apie 10 000 šalies gyventojų bei įmonių. Bendra šitaip atidėtų įsipareigojimų vertė siekė 1,5 mlrd. eurų. Didžioji jų dalis atidėta pagal LBA ir rinkos dalyvių balandį inicijuotą ir iki pat rugsėjo pabaigos taikytą moratoriumą. Prašymų atidėti paskolų įmokų mokėjimą daugiausia sulaukta pirmaisiais pavasario karantino mėnesiais, vėliau jų skaičius nuosekliai mažėjo.