Išsiųsti laišką Lietuvoje nekainuoja nė dviejų litų, tačiau bankų vėluojantiems skolininkams adresuoti laiškai įvertinami net 100 litų – keliasdešimt kartų daugiau nei delspinigiai, penktadienį rašo dienraščiai „Vilniaus diena“ ir „Kauno diena“.
Banko „Nordea“ Lietuvos skyriaus komunikacijos vadovas Vaidotas Cucėnas pripažino, kad išsiųsti laišką tikrai nekainuoja 100 litų, tačiau minėtas mokestis įvestas kaip drausminė priemonė piktybiškai vėluojantiems klientams.
„Pranešimų mokestį bankas įvedė prieš trejus metus. Atsiranda daug piktybiškų klientų, kurie masiškai piktnaudžiauja ir vėluoja atsiskaityti su banku. Kai kurie jų vėluoja mokėti įmokas du, tris ir daugiau mėnesių, o patys dingsta kaip į vandenį: neatsiliepia telefonu, nereaguoja į siunčiamus laiškus, jų artimieji nesutinka suteikti informacijos. Taigi banko darbuotojai, užuot vykdę savo tiesiogines pareigas, užsiima skolininkų paieška“, – sakė banko atstovas.
Drastiško dydžio mokestis, anot pašnekovo, pasiteisino. Asmenys, kelis kartus gavę 100 litų vertės laišką, esą pasistengdavo daugiau nevėluoti arba bent jau informuodavo apie tai banką.
„Suprantame, kad esant dabartinei padėčiai kai kuriems klientams vėluoja atlyginimai. Prašome tų žmonių kuo skubiau informuoti apie tai banką ir jiems laiškų tikrai nesiunčiame“, – įrodinėjo V.Cucėnas.
Beje, banko „Nordea“ atstovas tvirtino, kad pranešimo siuntimo sąnaudos yra apie 20 litų.
Informacija apie įspūdingo dydžio banko „Nordea“ pranešimų mokestį jau pasiekė ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.