„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Be baltarusiškų trąšų likęs BKT kol kas neturi kitų krovinių

Milijonus tonų „Belaruskalij“ trąšų Klaipėdos uoste iki vasario krovusio Birių krovinių terminalo (BKT) krantinės jau ilgiau nei savaitę yra tuščios, nėra informacijos ir apie į jį atvykstančius laivus, teigia uosto direkcija. Pati bendrovė komentarų apie savo veiklą neteikia.
„Belaruskalij“ vagonas
„Belaruskalij“ vagonas / „Scanpix“ nuotr.

„Paskutinį kartą laivas iš BKT teritorijos uoste išplaukė vasario 10 dieną, jis ten buvo savaitę. Apie į bendrovę atvykstančius laivus informacijos neturime“, – penktadienį BNS sakė Klaipėdos uosto atstovė spaudai Ignė Rotautaitė-Pukenė.

Bendrovė Klaipėdos uoste naudojasi šešiomis krantinėmis. Su jos vadovu Vidmantu Dambrausku BNS susisiekti nepavyksta.

Didžiausias BKT akcininkas Igoris Udovickis vasario 7-ąją BNS teigė vis dar neturintis komentarų dėl kalio trąšų tranzito situacijos.

„Lietuva pažeidė daugybę tiek tarptautinių įsipareigojimų, tiek savo įstatymus ir Europos Sąjungos įstatymus. Reikės viską išnagrinėti“, – atsakyme BNS tuomet sakė verslininkas.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika taip pat neturi žinių apie dabartinę bendrovės veiklą.

„Sunku pasakyti. Jie šiek tiek atsitvėrę tylos siena, nežinome, kas ten vyksta“, – BNS sakė V.Šileika.

Jis anksčiau BNS yra minėjęs, kad be baltarusiškų trąšų likęs BKT galėtų savo pajėgumus pritaikyti kitai veiklai. Kad BKT galėtų būti perorientuotas krauti grūdus, praėjusių metų vasarą yra sakęs ir I. Udovickis.

Kol kas nėra žinių ir apie tai, kas laukia įmonės darbuotojų. Užimtumo tarnybos Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento direktorė Jurgita Petraitienė BNS patvirtino, kad pranešimų apie grupinius atleidimus iš BKT negauta.

„Sodros“ duomenimis, vasario 10-ąją BKT dirbo 143 darbuotojai – trimis mažiau nei sausio 30 dieną.

Pagal Darbo kodeksą bendrovė Užimtumo tarnybai privalo pranešti apie grupinį darbuotojų atleidimą, jeigu atleidžiama daugiau kaip 10 proc. žmonių.

„Belaruskalij“ tranzitas – po maždaug 11 mln. tonų per metus – nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto vyko ilgiau nei dešimtmetį, jis nutrauktas vasario 1-ąją įgyvendinant pernai gruodžio 9 dieną įsigaliojusias JAV sankcijas „Belaruskalij“ bei Vyriausybei patvirtinus, jog iki 2023 metų pabaigos turėjusi galioti sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ neatitinka šalies saugumo interesų.

I. Udovickis tiesiogiai valdo 5 proc. BKT akcijų, likusius 65 proc. jis turi per Latvijoje registruotą savo įmonę „Fortis Asset Management“. Dar 30 proc. BKT akcijų valdo „Belaruskalij“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs