Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bėgius nori atskirti nuo keleivių ir krovinių vežimo

Pirmadienį pasitarime Vyriausybė iš esmės pritarė siūlymui atskirti „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūrą nuo paslaugų teikimo. Ministrų kabinetui liko apsispręsti, kam, atskyrus infrastruktūrą nuo paslaugų teikimo, patikėti rinkos priežiūrą.
Traukinys
Traukinys / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Kaip sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, tokios reformos reikia, nes ji numatyta Europos Sąjungos direktyvoje. Ministras aiškino, kad pagal teikiamą įstatymo projektą turėtų būti įkurta atskira „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė, kuriai būtų patikėtas infrastruktūros valdymas. Tiek, kiek infrastruktūros būtų atimta iš „Lietuvos geležinkelių“, būtų sumažintas ir „Lietuvos geležinkelių“ įstatinis kapitalas.

„Vyriausybė šiandien diskutavo, pritarimas kaip ir yra, tačiau klausimas dar atidėtas dviem savaitėms. Pirmiausiai dėl to, kad dar kartą išanalizuotume, kam priskirti rinkos priežiūros funkcijas. Pagal įstatymo projektą mes siūlome tai padaryti Konkurencijos tarybai. Tačiau buvo pateikta pasiūlymų, kad galbūt rinkos priežiūros funkcijos galėtų būti perduotos Valstybinei kainų kontrolės ir energetikos komisijai. Šalia to buvo paprašyta teikti papildomą informaciją, kaip panašūs modeliai veikia kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Taip pat bus surinkta informacija ir pateikta Vyriausybės nariams po poros savaičių“, – teigė E.Masiulis.

Ministro teigimu, antrinė „Lietuvos geležinkelių“ įmonė rinktų infrastruktūros mokestį, iš jo turėtų išsilaikyti ir palaikyti esamą Lietuvos geležinkelių sistemos infrastruktūrą. Pagal galiojančią tvarką Susisiekimo ministerija „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūrai išlaikyti kasmet perveda 1 mln. litų.

E.Masiulis nesiėmė prognozuoti, kada tokia pertvarka galėtų būti įgyvendintam, tačiau pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės steigimas būtų komplikuotas dėl bendrovės turimų įsiskolinimų. „Lietuvos geležinkeliai“ yra paėmę apie 450 mln. Lt paskolų, iš kurių daugiau nei 300 mln. investuoti į infrastruktūrą“, – skaičiavo ministras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų