Didmeninė degalų kaina Lietuvoje krinta jau visą mėnesį, tačiau degalinės tik dabar pradėjo po truputį mažinti kainas, rašo „Lietuvos rytas“.
Pasak analitikų, kainos Lietuvoje turėtų būti dar žemesnės, įvertinus nuo balandžio mėnesio pingančios naftos įtaką. Banko „Finasta“ Kapitalo rinkų departamento analitikas Tadas Povilauskas pažymėjo, kad pastaruoju metu skirtumas tarp mažmeninių ir didmeninių kainų išaugo.
„Anksčiau jis siekdavo apie 25–30 centų už litrą, o dabar – 45–50 centų. Galbūt degalinės nori atsigriebti už tai, kad dėl menkesnės paklausos neteko pajamų“, – svarstė T.Povilauskas.
Lietuvos finansų ministerija irgi neturi atsakymų, kodėl degalai mūsų šalyje gerokai brangesni nei Estijoje. Nors pastarojoje šalyje vien dėl akcizo litras dyzelino turėtų būti 31 centu brangesnis nei Lietuvos degalinėse. Tokie degalų kainų skirtumai Baltijos šalyse stebina ne tik vairuotojus, bet ir pačius prekybininkus.
„Kartais Estijos degalinės dyzeliną pardavinėja didmenine kaina. Mes ir patys tuo stebimės. Tai kažkoks estiškas stebuklas“, – sakė bendrovės „Lukoil Baltija“ Baltijos regiono mažmeninės prekybos vadovas Romas Turlinskas.
Dienraštis rašo, jog yra ir kitų paaiškinimų. Estijos degalinėse vis dar juntami degalinių kainų karo atgarsiai. Be to, Lietuvos prekiautojai užsimena apie pusiau legalias Estijos degalų importo schemas.
Mažeikių naftos perdirbimo įmonė „Orlen Lietuva“ Estijoje valdo tik nežymią degalų rinkos dalį. Estai degalus importuoja iš Suomijos ir kitų šalių.