BIGBANK AS: Baltijos šalyse pavyzdingiausi klientai yra pensinio amžiaus

Įvertinęs savo trijų metų patirtį Lietuvoje, didžiausias vartojimo paskolų bankas Baltijos šalyse BIGBANK AS vardija požymius, lemiančius, kaip atsakingai klientas vykdys savo įsipareigojimus ateityje. Vieni iš svarbesnių kriterijų – kliento amžius bei šeimyninė padėtis.
Baltijos šalys
Baltijos šalys / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

Pasak BIGBANK AS valdybos nario Kaido Saar, dažniausiai vyresni asmenys atsakingesni ir įmokas moka laiku. Kuo vyresnis klientas, tuo atsakingiau jis vykdo prisiimtus įsipareigojimus. Pavyzdžiui, vidutinio amžiaus klientai paskolas grąžinti vėluoja žymiai rečiau negu jauni. Paminėtina, kad, kalbant apie jaunus asmenis, klientų kredito istorijos kreivė gerėja, kuomet jie įgyja aukštąjį išsilavinimą. Tokia tendencija pastebima visose Baltijos šalyse.

Pensinio amžiaus klientai dažniausiai yra labai atsakingi. Rimtai planuodami ir skaičiuodami savo pajamas bei išlaidas, jie yra priešingybė jaunimui, kuris dažnai pasižymi spontaniškumu ir sunkiau vykdo įsipareigojimus. Toks jaunų žmonių elgesys iš dalies yra nulemtas ne visada atsakingo vartojimo ir skolinimosi kultūros stokos. Jauni žmonės nesuvokia asmeninės kredito istorijos svarbos – tai pasakytina apie visas Baltijos šalis. Pavyzdžiui, Suomijoje, kur BIGBANK taip pat vykdo savo veiklą, pasekmės turint neigiamą kredito istoriją, yra labai skaudžios – asmeniui uždaromi visi keliai ateityje gauti paskolą ar kitą lizingo prekę. Priežastis to labai paprasta – aukštesnė skolinimosi kultūra, bei geresnis išsilavinimas – besiskolinantis suvokia, kad yra dvi sutarties šalys – paskolos ėmėjas ir gavėjas – ir kad paskolą reikia grąžinti.

„Tai, jog pensinio amžiaus klientai dažniausiai būna labai atsakingi, yra natūralu – jie turi daugiau gyvenimiškos patirties, kitokias paveldėtas vertybes ir daug rimtesnį savo įsipareigojimų suvokimą. Jauni žmonės nebūtinai yra neatsakingi skolindamiesi – jeigu jie rūpinasi savo ateitimi ir negyvena vien šia diena. Kiekvienas žmogus, nepaisant, kokio jis yra amžiaus, prieš skolindamasis turėtų labai aiškiai suvokti, kokį įsipareigojimą planuoja prisiimti“, – teigia BIGBANK AS filialo Lietuvoje vadovas Rolandas Norvilas.

Kita statistika rodo, jog grąžinimo problemų galimybė smarkiai mažėja, kai klientas yra susituokęs ir turi aukštąjį išsilavinimą. Įdomu ir tai, jog našliai paskolas grąžina žymiai atsakingiau negu vieniši asmenys.

„Vertindami kitus kriterijus visose Baltijos šalyse, pastebime, jog Lietuvoje žmonės, turintys finansinių sunkumų, turi stiprų šeimos narių palaikymą, tuo tarpu Estijoje bei Latvijoje kiekvienas klientas visą atsakomybę prisiima dažniausiai vienas, o tai kartais būna labai sudėtinga ar net neįmanoma“, – komentuoja Kaido Saar.

BIGBANK AS patirtis Baltijos šalyse rodo, jog vėlavimų galimybė taip pat priklauso nuo paskolos grąžinimo termino. Paprastai grąžinimo problemų nekyla, kuomet pasiskolinta suma yra didesnė ir ilgesniam laikui. Tai rodo, jog besiskolinantis didesnę sumą sprendimą priėmė ne spontaniškai, kaip kartais būna skolinantis mažesnes sumas, o apgalvotai, objektyviai įvertinus savo finansines galimybes. Skolinimosi ypatybės skiriasi ir tarp miestų, pavyzdžiui, Kaune vėluojančių gražinti paskolas skaičius yra šiek tiek didesnis nei kituose Lietuvos miestuose, o vidutinė paskolos suma yra mažesnė.

Pusiau juokais galima pastebėti, kad klientų mokumui įtakos turi ir zodiako ženklai: pastebima tendencija, jog po Avino ir Svarstyklių ženklais gimę asmenys paskolas grąžina ne taip pavyzdingai, o Šaulys bei Liūtas – tai ženklai, kurie atsakingiausiai vykdo prisiimtus įsipareigojimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų