Biudžetą lopė rūkaliai

Finansų ministerija už rugpjūtį pagerėjusį biudžeto surinkimą turėtų dėkoti cigarečių pirkėjams. Prieš akcizų didinimą prisikaupę atsargų rūkaliai ir mokesčių sumokėjo daugiau, nei planuota.
Svarstyklės
Pinigai / Gedimino Savickio/BFL nuotr.

„Lietuvos rytas“ penktadienį rašo, kad liepą už parduotas cigaretes valstybės biudžetas gavo 57 mln. litų akcizų, o rugpjūtį – 95,5 mln. litų.

Cigaretėmis prekiaujančios bendrovės „Japan Tabacco“ atstovas Ramūnas Mačius sakė, jog padidėjusi cigarečių paklausa rugpjūčio mėnesį dar nereiškia, kad pirkti cigarečių puolė tik gyventojai: „Prekybos tinklai taip pat kaupė atsargas, todėl iki šiol cigaretes pardavinėja pigiau“.

Finansų ministerija laukė ir akcizų už dyzelinius degalus surinkimo rezultatų. Rugpjūtį akcizai buvo sumažinti iki minimalių Europos Sąjungos reikalavimų, todėl litras degalų atpigo apie 22 centus. Už liepą parduotą dyzeliną valstybė gavo 68 mln. litų, o rugpjūtį – 68,2 mln. litų.

Banko „DnB Nord“ analitikės Jekaterinos Rojakos nuomone, tai, kad sumažinusi akcizus dyzeliniams degalams valstybė gavo tiek pat pajamų, geras ženklas, anot jos, jeigu šis eksperimentas pasiteisins, galbūt pavyks išvengti kitų mokesčių didinimo, tačiau analitikė siūlo neskubėti teigti, kad po geresnių rugpjūčio rezultatų įplaukos į biudžetą pradės didėti.

Džiūgauti neskuba ir finansų ministrė Ingrida Šimonytė. Ji mano, kad biudžeto pajamos ateityje dar mažės, nes žmonių atlyginimai ir toliau tirps.

Praėjusį mėnesį daugiau, nei planuota, surinkta vartojimo mokesčių – akcizų ir PVM. Mokesčių inspekcija rugpjūtį surinko 320 mln. litų akcizų ir 453 mln. litų PVM. Akcizų planas viršytas 54 mln. litų, o PVM – 62 mln. litų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis