Savo ruožtu Prancūzijoje, priešingai, vyksta karšti debatai dėl specialiai musulmonams skirtų produktų. Britai į šį reikalą žiūri pragmatiškiau.
„Halal“ principai taikomi ne tik maistui, bet ir verslo etikai, aprangai ir kitiems dalykams“, – sakė Musulmoniškos gyvensenos parodos (MLE) direktorius Raufas Mirza.
Šią savaitę šioje parodoje Londono centre dalyvavo 150 verslo lyderių, ekspertų ir jaunų verslininkų, kurie siekia peno šiame sparčiai augančiame sektoriuje.
Žymus prekių ženklai, kaip „Marks & Spencer“ jau prekiauja specifiniais musulmoniškais grožio produktais. Neatsilieka ir italų mados namai „Dolce & Gabbana“ ar Japonijos kompanija „Uniqlo“.
Tiesa, Prancūzijoje „Dolce & Gabbana“ sprendimas pasukti į musulmonišką rinka sukėlė aršių debatų. Prancūzijos moterų teisių ministrė Laurence Rossignol palygino musulmoniškas skaras ryšinčias moteris su „juodaodžiais, kurie palaiko vergiją“. Jos komentaras sukėlė didžiulį pasipiktinimą. Pasigirdo net raginimų jai atsistatydinti.
„Persikėlus per Lamanšo sąsiaurį viskas yra daug pragmatiškiau ir čia į šiuos reikalus žiūrima per ekonominę prizmę. Tai yra verslo galimybė“, – sakė prancūzų verslininkas Ali Djedidas, Paryžiuje veikiančios kompanijos „Zeynara“ savininkas.
Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ praėjusiais metais surengė Ramadanui skirtą reklamos kampaniją.
„Prancūzijoje šis klausimas iš karto yra politizuojamas. Tačiau nėra jokios abejonės, kad egzistuoja rinka, ji auga, ir mes turime prisitaikyti prie šiuolaikinių vartojimo tendencijų“, – mano jis.
Įsitvirtinusios kompanijos taip pat vis labiau nori parduoti savo prekių tiesiogiai musulmonams vartotojams. Pavyzdžiui, Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ praėjusiais metais surengė Ramadanui skirtą reklamos kampaniją.
„Jeigu esi pasaulinis prekės ženklas. Negali ignoruoti 1,6 mlrd. žmonių“, – pažymėjo R. Mirza.