„Ko pritrūko – manau, kad trūko dialogo, viešumo kažkiek, aptarimo ir lygiai taip pat, ką kelia ūkio subjektai, pasižiūrėti, kokią įtaką ekonominei aplinkai turės šito projekto vystymas“, – po pasitarimo Vyriausybėje trečiadienį žurnalistams sakė A.Stončaitis.
„Šiandien yra sutarta, kad tokią analizę tikrai inicijuos Susisiekimo ministerija, bent jau mes tikrai pasiūlysim Kelių direkcijai, kitoms institucijoms, gali dalyvauti ir kitos ministerijos“, – teigė kancleris.
Anot A.Stončaičio, tyrimo parengimas galėtų trukti 3-4 mėnesius.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sakė, jog į šalia rekonstruojamos automagistralės „Via Baltica“ esančias degalines galėtų būti įrengti tiesioginiai nuvažiavimai nuo magistralės, jei degalinių būtų mažiau.
„Supraskim tokią situaciją – degalinių skaičius yra didesnis nei įmanoma pajungti į automagistralę. Kiekviena degalinė nori atskiro nuvažiavimo nuo automagistralės“, – sakė R.Masiulis.
„Mes, aišku, labai norėtume, kad degalinių savininkai tarpusavyje sutartų, susigrupuotų ir atneštų jau realius techninius sprendimus, kaip galėtų atrodyti ta situacija. Niekas nėra prieš duoti tiesioginį nuvažiavimą, bet kai negali duoti visiems, tada reikia rinktis sekantį sprendimą, kuris būtų teisingas, tai yra kad visi būtų pajungti į jungiamąjį kelią“, – teigė ministras.
Pasak R.Masiulio, degalinių savininkai galėtų patys parengti techninį sprendimą, kurias degalines sujungti tiesiai su automagistrale, o kurias – per jungiamuosius kelius.
A.Stončaičio teigimu, Vyriausybė neturėtų laukti, kol degalinių savininkai pateiks konkrečius pasiūlymus.
„Ne mes turėtume laukt, kol verslas pasiūlys, kokiu keliu eiti. Mes, išklausę verslo, patys turime pasiūlyti aiškius kriterijus“, – žurnalistams trečiadienį sakė A.Stončaitis.
Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas praėjusią savaitę sakė, kad be jau veikiančių ar baigiamų statyti 16 degalinių, šalia šios „Via Baltica“ atkarpos Kalvarijų ir Marijampolės savivaldybėse suplanuotos dar 29 degalinės. Jei visi degalinių savininkų planai bus įgyvendinti, ateityje čia veiks 45 degalinės.
Nepasitenkinimas būsimais nuvažiavimais kilo po to, kai Kelių direkcija paskelbė, kad maždaug 40 kilometrų ilgio „Via Baltica“ atkarpoje nuvažiavimai bus ne tiesioginiai, o tik jungiamaisiais keliais, esą kitaip nebus galima pasiekti maksimalaus leistino greičio – 130 kilometrų per valandą. Be to, jie bus kas 5 kilometrus.
Degalinių savininkai sako, kad rekonstravus „Via Baltica“ vairuotojai rinksis ne Lietuvos, o Lenkijos degalines, be to, esą jungiamieji keliai paskatins spūstis, nes jais važiuos ne tik vilkikai, bet ir vietinis transportas.