Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Buvęs susisiekimo ministras R.Sinkevičius: „Su „MG Baltic“ atstovais kalbėdavausi tik apie Utenos kelią“

Koncernas „MG Baltic“ ir bendrovė „Kauno tiltai“ turėtų būti dėkingos buvusiam susisiekimo ministrui, dabartiniam Seimo nariui Rimantui Sinkevičiui. Jam pradėjus darbą ministerijoje, abiejų įmonių konsorciumas pradėjo skinti pergales „Lietuvos geležinkelių“ konkursuose.
Rimantas Sinkevičius ir Eligijus Masiulis
Rimantas Sinkevičius ir Eligijus Masiulis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Antradienį pasirodžiusioje Valstybės saugumo departamento pažymoje pažymima, kad būtent 2013 metais konsorciumas laimėjo geležinkelių konkursus, o didelė jų apimtis leido šioms įmonėms užsitikrinti veiklos pajamas iki 2016 metų.

„Minėtu laikotarpiu „MG Baltic“ neskaidrių susitarimų su „Lietuvos geležinkeliais“ užtikrinimo schema praktiškai nekito, tačiau ją vykdant mažiau įtakos turėjo (užtušuota pavardė)“, – skelbiama VSD pažymoje. Pagrindiniu tarpininku čia irgi buvo Raimondas Kurlianskis.

Per 10 dienų – keturios pergalės

Įmonių konsorciumas per vieną mėnesį atsiriekė keturis „Rail Baltica“ užsakymus. 2013 m. birželio 11 dieną buvo paskelbti konkurso nugalėtojais rekonstruoti ruožą Marijampolė–Šeštokai bei Marijampolės geležinkelio stotį.

Vilmos Danauskienės nuotr./Šeštokų ruožas
Vilmos Danauskienės nuotr./Šeštokų ruožas

Po 10 dienų „MG Baltic“ ir „Kauno tiltų“ konsorciumas laimėjo dar du konkursus – įrengti viadukus „Rail Baltica“ ruože.

Tačiau R.Sinkevičius 15min trečiadienį teigė su „MG Baltic“ atstovais apie „Rail Baltica“ projektus nebendravęs.

„Jokio spaudimo ar užuominų negirdėjau. Tris kartus atsisakiau pasirašyti po konkurso nuostatomis, tik ketvirtą kartą po jomis pasirašiau“, – teigė R.Sinkevičius.

Socialdemokratas prisiminė, kad tuomet, 2013 metais, skubėti vertė besibaigianti ES paramos finansinė perspektyva. „Jau nebuvo laiko daugiau ką nors daryt, todėl konkurso nugalėtojai buvo patvirtinti, kai pavyko įsitikinti, kad kaina atitinka rinką“, – sakė buvęs ministras, o dabar parlamentaras.

Ar jam ne keista, kad per 10 dienų konsorciumas laimėjo keturis konkursus? „Konkurse dalyvavo daug įmonių, bet, manau, laimėjo stipriausios. Aš ir dabar manau, kad „Kauno tiltai“ yra stipriausia tokio tipo įmonė“, – sakė socialdemokratas.

Tiesa, 2016 m. BNS paskelbė, kad su R.Kurlianskiu susitikinėdavo šešėlinis Liberalų sąjūdžio susisiekimo ministras, tuometinis Kauno tarybos narys Rimantas Mikaitis. Tuomet ir paaiškėjo, kad "MG Baltic" valdoma "Mitnija" laimi daugiau nei trečdalį "Lietuvos geležinkelio" pirkimų". 2011-2016 m. "Mitnija" kartu su partnerėmis iš viso pasirašė sutarčių už 280 mln. eurų.

Taip pat paaiškėjo, kad į "Lietuvos geležinkelių" valdybą R.Sinkevičius buvo paskyręs R.Kurlianskio studijų draugą Algimantą Variakojį.

Norėjo Utenos kelio rekonstrukcijos

Tuometinis ministras 15min patvirtino, kad buvo susitikęs su „MG Baltic“ atstovais, tačiau esą tarėsi ne dėl „Rail Baltica“ konkursų.

„Juos domina kelio Vilnius–Utena projektas, klausė, ar ketinama skelbti jo rekonstrukcijos konkursą. Jiems pasakiau, kad padarysiu viską, ką galiu, nes manau, kad įgyvendinti PPP (viešosios ir privačios partnerystės) projektą rekonstruojant šį kelią būtų buvę gerai. Tačiau Seimas to net nesvarstė“, – sakė R.Sinkevičius.

VSD pažymoje taip pat teigiama, kad „MG Baltic“ skyrė daug dėmesio Utenos kelio projektui, vien investicijos į kelio remontą turėjo siekti 90 mln. eurų.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Kelias Vilnius-Utena
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Kelias Vilnius-Utena

Tuo metu socialdemokratų į Vyriausybę deleguotas R.Sinkevičius, būdamas ministru, visada rėmė šį projektą. VSD pažymoje teigiama, kad koncernas buvo paskyręs žmogų, kuris turėjo užtikrinti sėkmingą „Mitnijos“ ir „Kauno tiltų“ dalyvavimą šiame projekte. Pagrindinio tarpininko vaidmenį užėmė R.Kurlianskis.

Dosniai rėmė R.Sinkevičiaus rajoną

Būdamas ministru R.Sinkevičius vengė atvirai kritikuoti „Lietuvos geležinkelių“ vadovybę, nors valstybinė bendrovė žiniasklaidoje buvo jau minima dėl galimai neskaidrių vidaus sandorių, paramos teikimo. Tačiau tuometis ministras teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ elgiasi pagal įstatymus.

Atsitiktinumas ar ne, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“, artėjant rinkimams, ėmė remti Jonavos rajono organizacijas. Apie tai rašė ir 15min. O būtent Jonavos rajone 2016 m. kandidatavo R.Sinkevičius, ir sėkmingai įveikė kitus kandidatus į Seimą.

Pinigų srautas į Jonavos kraštą iš „Lietuvos geležinkelių“ pastebimai išaugo būtent tuomet, kai R.Sinkevičius Jonavoje kovojo dėl Seimo nario kėdės.

Dosniausiai „Lietuvos geležinkeliai“ rėmė Žeimių parapiją (2015 ir 2016 metais skirta 13 tūkst. Eur), sporto klubą „Faiteris“ (per dvejus metus skirta 6 tūkst. Eur), Ruklos Šv. dvasios parapiją (2016 m. skirta 5 tūkst. Eur).

Paramą gavo klubas „Week of will MC“ (2 tūkst. Eur, 2016 m.), Jonavos Šv. apaštalo Jokūbo parapija (5,4 tūkst. Eur per 2014, 2015 ir 2016 m.), klubas „Žaibelis“ (2 tūkst. Eur, 2016 m.), katalikiškojo jaunimo centras (1 tūkst. Eur, 2016 m.), Jonavos poezijos klubas „Šaltinis“ (1,5 tūkst. Eur, 2016 m.), sporto klubas „Petrochema“ (2 tūkst. Eur, 2016 m.), Vaikų ir jaunimo visapusiško lavinimo centras (1 tūkst. Eur, 2016 m.).

R.Sinkevičius 15min teigė niekaip neprisidėjęs prie „Lietuvos geležinkelių“ pinigų plaukimo į Jonavą.

„Nieko neprašiau. Ir, kaip žinote, tas sumas skirsto valdyba (įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ – red. past)“, – sakė R.Sinkevičius. Jis tikina net nežinojęs, kokios „Lietuvos geležinkelių“ lėšos keliavo į Jonavą. „Aš nesidomėjau šituo klausimu“, – tikino jis.

„MG Baltic“ rėmė ir R.Sinkevičiaus sūnų?

VSD pažymoje rašoma, kad „MG Baltic“ koncerno vadovai palankiai vertino ir R.Sinkevičiaus sūnų Mindaugą, kuris iš Jonavos mero posto sėkmingai peršoko į ūkio ministro krėslą, tačiau suskilus socialdemokratams ir pralaimėjęs LSDP pirmininko rinkimus vėl sugrįžo į Jonavą.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rimantas Sinkevičius ir Mindaugas Sinkevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rimantas Sinkevičius ir Mindaugas Sinkevičius

„2017 metų pavasarį MG aktyviai dalyvavo (užtušuota) pirmininko rinkimuose. Šiame procese tiesiogiai dalyvavo T.DAPKUS, o jį kuravo R.KURLIANSKIS. (Užtušuota) apsisprendus juose nedalyvauti, koncerno atstovai siekė, kad būtų išrinktas jiems palankus pirmininkas, ir akivaizdžiai rėmė (užtušuota), palaikė artimus santykius (nuo 2014 m.). T.DAPKUS asmeniškai ieškojo kompromituojančios informacijos apie (užtušuota).

(Užtušuota) pirmininku visgi išrinkus (Užtušuota), T.DAPKUS aktyviai veikė kitose partijose, siekdamas, kad pastarosios jį ignoruotų bei ieškojo būdų jam pakenkti („kaip iš***kint (Užtušuota)“). 2017 m. lapkritį T.DAPKUS nurodė (Užtušuota) : „aš ten to nepamiršau klausimo, ten mano kolegos Italijoj man renka informaciją ir turėsim objektyvią informaciją“, – visa tai teigiama VSD rašte Seimui.

Kadangi LSDP pirmininko rinkimus laimėjo G.Paluckas, galima daryti išvadą, kad rašte minimas pralaimėjęs kandidatas, kuris esą būtų buvęs palankus „MG Baltic“, yra M.Sinkevičius.

Trečiadienį, pasirodžius 15min tekstui, jis situaciją pakomentavo „Facebook".

M.Sinkevičius teigė jokia forma nei R.Kurlianskio, nei D.Mockaus ar R.Raulynaičio palaikymo neprašęs. Su D.Mockumi ir R.Raulynaičiu jis sakė apskritai nebendravęs, o su R.Kurlianskiu – tik dirbdamas Jonavos meru.

M.Sinkevičius priminė, kad partijos rinkimuose dalyvavo 5 kandidatai – jis pats, G.Paluckas, vėliau persigalvojęs Zigmantas Balčytis, Andrius Palionis ir Mantas Varaška.

„Taigi, tos prielaidos parašyti būtent apie mane yra su tikimybe 1/4“, – sakė M.Sinkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?