Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Cherry Media LT“ turimi „Freshtravel“ klientų pinigai – vis dar įšaldyti

„Cherry Media LT“, valdanti portalus Beta.lt ir Grupinis.lt, trečiadienį raštu kreipėsi į valstybės institucijas ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą oficialaus išaiškinimo, kaip teisėtai būtų galima grąžinti 167,3 tūkst. eurų (577,8 tūkst. litų) „Freshtravel“ („Plius Travel“) keliones įsigijusiems gyventojams. Bendrovė šią sumą surinko „Freshtravel“ vardu už kelionių operatoriaus organizuojamas keliones ir turėjo pervesti „Freshtravel“. Tačiau lėšas įšaldė, kai „Freshtravel“ paskelbė apie nemokumą ir veiklos sustabdymą.
UAB „Cherry Media LT“ generalinis direktorius Vilius Juraitis
UAB „Cherry Media LT“ generalinis direktorius Vilius Juraitis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Atsakingų institucijų – Valstybinio turizmo departamento, Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos, Teisingumo ministerijos, Lietuvos antstolių rūmų bei Vartotojų teisių apsaugos tarnybos – klausiama, kam ir kokiu teisiniu pagrindu turėtų būti pervesti „Freshtravel“ vardu iš vartotojų priimti pinigai: „Freshtravel“, vartotojams ar antstoliui, kurių kiekvienas nurodo skirtingą teisinį pagrindą. Antstolis reikalauja, kad lėšos būtų pervestos „Freshtravel“ kreditoriui Artūrui Laktionkinui, kuris bendrovei skolino pinigus.

Iki šiol tokio precedento Lietuvoje nėra buvę, todėl nėra suformuotos praktikos, kaip turėtų būti elgiamasi.

Galiu užtikrinti, kad mūsų surinkti pinigai yra saugūs, jų niekam nepervesime tol, kol kartu su atsakingomis institucijomis rasime įstatymams neprieštaraujančius sprendimus“, – sakė  „Cherry Media LT“ generalinis direktorius Vilius Juraitis.

„Mes norime padėti nukentėjusiems žmonėms ir ieškome būdų, kaip tai kuo greičiau padaryti. Esame labai keblioje padėtyje, nes teisiškai mūsų išsaugotos lėšos turėtų būti pervestos kelionių operatoriui.

Prašome visų atsakingų institucijų padėti išspręsti šį klausimą ir rasti atsakymą, kuris būtų pagrįstas ne emocijomis, o teisės aktais. Galiu užtikrinti, kad mūsų surinkti pinigai yra saugūs, jų niekam nepervesime tol, kol kartu su atsakingomis institucijomis rasime įstatymams neprieštaraujančius sprendimus“, – sakė  „Cherry Media LT“ generalinis direktorius Vilius Juraitis, atstovaujantis portalus Beta.lt ir Grupinis.lt.

Bendrovės duomenimis, iš viso yra 1326 keliautojai, kurie įsigijo „Freshtravel“ keliones, reklamuotas portaluose Beta.lt ir Grupinis.lt. Jų kelionės turėjo įvykti po lapkričio 14 dienos – tądien apie savo nemokumą pranešė keliones organizavusi „Freshtravel“. 

Pagal galiojančius teisės aktus, pinigų grąžinimas tiesiogiai vartotojams vėliau galėtų būti užginčytas bankroto administratoriaus ir pripažintas negaliojančiu ir neteisėtu, – padėtį aiškino Laimonas Markauskas, advokatų kontoros „MAQS Law Firm“ advokatas.

Tai maždaug pusė visų keliautojų, kurie neišvyks į „Freshtravel“ žadėtas keliones. Kaip skelbė Valstybinis turizmo departamentas, iš viso į kompensacijas gali pretenduoti 2300 bankrutavusios įmonės klientų. 

„Pagal galiojančius teisės aktus, pinigų grąžinimas tiesiogiai vartotojams vėliau galėtų būti užginčytas bankroto administratoriaus ir pripažintas negaliojančiu ir neteisėtu, o „Cherry Media LT“, bankroto administratoriaus reikalavimu, turėtų dar kartą sumokėti tokią pačią sumą į „Freshtravel“ sąskaitą“, – padėtį aiškino Laimonas Markauskas, advokatų kontoros „MAQS Law Firm“ advokatas.

Pasak teisininko, sumaišties įnešė ir iš antstolių gaunami patvarkymai, kuriais fizinis asmuo A.Laktionkinas siekia atgauti, jo teigimu, skolas iš „Freshtravel“. 2014.11.17 „Cherry Media LT“ gavo antstolio Armino Naujokaičio patvarkymą pervesti 203 295 litų į antstolio sąskaitą. 2014.11.19 „Cherry Media LT“ buvo atsiųstas to paties antstolio patvarkymas to paties fizinio asmens naudai į antstolio sąskaitą pervesti 66 234 litus.

„Situacija tikrai nevienareikšmiška, nes „Freshtravel“ iškėlus bankroto bylą ir paskyrus bankroto administratorių, jis sieks apginti visų kreditorių interesus. Administratorius sieks iš visų buvusių kelionių organizatoriaus partnerių išsireikalauti visas galimas gautinas sumas, iš kurių bus tenkinami bankrutuojančios įmonės kreditorių reikalavimai. „Cherry Media LT“ įšaldyta suma teisiškai yra bendrovei „Freshtravel“ mokėtinos lėšos, todėl bankroto administratorius turėtų pagrindo jų reikalauti“, – sakė bankroto administratorė Elida Mantulova. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?