Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

COVID-19 tyrimas (tęsinys): karantinas nuo pirkimo neatbaidė – atrandama elektroninė komercija

Šalį valdantis visuotinis karantinas keičia vartotojų įpročius ir kasdienybę, koreguoja asmeninius finansus – tokias išvadas praeitą savaitę pateikė pirmasis reprezentatyvus šalies gyventojų tyrimas dėl COVID-19 viruso situacijos vertinimo Lietuvoje. Apklausa, kurią atliko medijos planavimo agentūra „Open Agency“ ir duomenų rinkimo agentūra „Norstat“, taip pat rodo, kad tautiečiai pradėjo aktyviai naudotis elektroninės komercijos paslaugomis, o jų prekių krepšelį papildė nauji pirkiniai.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123RF.com nuotr.

Įsigyja tiek, kiek įprastai ar daugiau

Tyrimo duomenimis, viruso nulemta masinė saviizoliacija pakeitė nusistovėjusį gyvenimo būdą ir įpročius. Nors didžiąją dienos dalį žmonės praleidžia namuose, pirkimo tempas ir įpročiai nemažėja – keičiasi tik pirkinių krepšelio apimtis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apklausa rodo, jog didžioji dalis (50–90 proc.) žmonių būtiniausių prekių įsigijo bent tiek pat arba daugiau negu anksčiau. Net 85 proc. respondentų nurodo per karantiną perkantys tiek pat ar daugiau mėsos ir žuvies, 91 proc. – tiek pat ar daugiau vaisių ir daržovių, 85 proc. – tiek pat ar daugiau tualetinio popieriaus. Be to, fiksuojamas nesumažėjęs duonos gaminių (tiek pat ar daugiau pirko 90 proc. žmonių), pieno produktų (88 proc.), vaistų (68 proc.) ir gyvūnų prekių (49 proc.) populiarumas.

Ne tiek ženkliai, tačiau žmonės pirko tiek pat ar daugiau alkoholinių gėrimų (32 proc.), gaiviųjų gėrimų (45 proc.), maisto papildų (37 proc.).

„Vieni perka rezervu ir prekes taupo, kiti išties suvartoja daugiau nei įprastai. Nors pirkėjų motyvai kiekvienu atveju yra gana individualūs, apklausa rodo, kad pirkimo įpročiai keičiasi – įsigyjama tikrai ne mažiau nei ankstesniais laikais“, – teigia „Open Agency“ Tyrimų ir analitikos skyriaus vadovė Rūta Baubinienė.

Apsiperkančiųjų internetu daugėja

Tyrimas atskleidžia, jog vien pirmąją karantino savaitę gerokai sumažėjo realių apsilankymų maisto prekių parduotuvėse skaičius – ribojantys savo apsipirkimus parduotuvėje nurodė net 71 proc. apklaustųjų.

Taip pat per pirmąją saviizoliacijos savaitę 27 proc. respondentų išbandė apsipirkimą internetu, o 34 proc. nurodė planuojantys daugiau pirkti pasitelkiant elektroninę prekybą.

Prognozuojama, jog pirkimas internetu sparčiausiai augs tarp jaunesnės amžiaus grupės žmonių (18–34 m.) bei aukščiausiais pajamas gaunančių asmenų. 39 proc. 18–24 m. ir net 42 proc. 25–34 m. respondentų nurodė ketinantys internetu apsipirkti daugiau nei iki šiol. Intensyviausiai (42 proc.) elektroninės komercijos paslaugas ketina naudoti per mėnesį vidutiniškai uždirbantys 601–900 Eur.

Domisi didesnių investicijų galimybėmis

„Nors šalies ekonomika dėl viruso keliamų padarinių susiduria su nemenkais išbandymais, tyrime dalyvavę respondentai ateinantį pusmetį mato gana palankiai. Tiesa, daugiausia investuoti gyventojai kol kas linkę į savisaugą, draudžiant gyvybę ar asmeninį turtą“, – įžvelgia R. Baubinienė.

Beveik pusė apklaustųjų mano, kad per ateinančius 6 mėnesius bus tinkamos sąlygos didesnėms investicijoms vykdyti, pavyzdžiui, naujam būstui (44 proc. respondentų), automobiliui (42 proc. respondentų) ar draudimo paslaugoms įsigyti (64 proc. respondentų).

Taip pat net 40 proc. respondentų tiki, kad per ateinančius 6 mėnesius yra palanku įsigyti didesnius pirkinius, pavyzdžiui, baldus, buitinę techniką ir pan.

Stebima, jog vyrai statistiškai reikšmingiau dažniau nei moterys mano, kad per artimiausią pusę metų palanku įsigyti didesnius pirkinius bei naują automobilį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos